Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Kefalonia News | April 24, 2024

Scroll to top

Top

Η μεγάλη παραίτηση: Τα σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα δεν βρίσκουν εργαζόμενους

Η μεγάλη παραίτηση: Τα σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα δεν βρίσκουν εργαζόμενους
KefaloniaNews

PowerGameΈναν ακριβώς χρόνο μετά την καταγραφή του φαινομένου της «μεγάλης παραίτησης», τον Μάιο του 2021, στις ΗΠΑ η κατάσταση έχει φτάσει να αγγίζει και τα σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα, καθώς σύμφωνα με στελέχη τους δυσκολεύονται να βρουν εργαζόμενους. Το πρόβλημα, που είχε καταγραφεί ήδη από πέρυσι στον ελληνικό τουρισμό, πλέον «χτυπάει» έναν κλάδο ο οποίος μέχρι και πρόσφατα φημίζονταν για την μεγάλη δεξαμενή βιογραφικών που διέθετε.

«Κατάλαβα ότι κάτι δεν πηγαίνει καλά όταν πλέον σταμάτησε να χτυπάει το τηλέφωνο μου από γνωστούς που μου ζητούσαν να “βολέψω” σε κάποια θέση συγγενείς και φίλους του» ανέφερε μεταξύ σοβαρού και αστείου, την περασμένη εβδομάδα σε δημοσιογραφικό «πηγαδάκι» πρόεδρος μίας εκ των μεγαλύτερων αλυσίδων στην χώρα. Το πρόβλημα είναι κοινό σχεδόν σε όλες τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ και αποδεικνύεται και από την κατακόρυφη αύξηση αγγελιών εργασίας στα σχετικά sites.

Πού εντοπίζονται τα κενά

Τα μεγαλύτερα κενά εντοπίζονται σε ειδικότητες όπως οι κρεοπώλες, οι οδηγοί, οι αποθηκάριοι, καθώς και σε περιοχές όπου έχει ξεκινήσει η τουριστική σεζόν. Αντίθετα, συνεχίζει να υπάρχει σχετικά μεγάλη προσφορά εργατικών χεριών για ταμεία και για το γέμισμα των ραφιών. «Η μεγαλύτερη έλλειψη παρατηρείται σε θέσεις ευθύνης, όπως για παράδειγμα, είναι οι οδηγοί φορτηγών, καθώς φέρεται ένας μεγάλος αριθμός εργαζομένων να αναζήτησε εργασία στο εξωτερικό, όπου παρατηρήθηκαν το προηγούμενο διάστημα σημαντικές ελλείψεις έμψυχου δυναμικού» αναφέρει στο powergame.gr επικεφαλής τμήματος ανθρωπίνων πόρων μεγάλης αλυσίδας.

Το πρόβλημα γίνεται πιο έντονο στις μικρότερες αλυσίδες, όπου οι συνθήκες εργασίας και οι μισθοί δεν είναι το ίδιο ανταγωνιστικοί, όπως στους μεγάλους παίκτες. Για να έχουμε μία εικόνα των μισθών που προσφέρονται στον κλάδο αξίζει να αναφερθεί ότι από πέρυσι το φθινόπωρο ο μεγαλύτερος εργοδότης του χώρου προσέφερε, μετά από αύξηση 3%, βασικό μισθό 825 ευρώ σε πρωτοαπασχολούμενους μαζί με μία σειρά παροχών (ομαδική ιδιωτική ασφάλιση, δωροεπιταγές σε τρίτεκνους εκπτώσεις 5% στις αγορές κ.α.). Ο παραπάνω μισθός είναι τουλάχιστον 10% υψηλότερος από τον βασικό μισθό (713 ευρώ) στον ιδιωτικό τομέα, όπως αυτός έχει διαμορφωθεί από την 1η Μαΐου φέτος.

Ο κλάδος των σούπερ μάρκετ δημιούργησε τη διετία της πανδημίας αρκετές χιλιάδες θέσεις, τόσο με την ανάπτυξη των δικτύων όσο και μέσω των αναγκών που προέκυψαν από την επέκταση των ηλεκτρονικών τους καταστημάτων. Μερικά από τα βασικά μειονεκτήματα του που οδηγεί αρκετούς εργαζόμενους σε παραίτηση είναι τα «σπαστά ωράρια», η τετράωρη εργασία και σε κάποιες περιπτώσεις η μεταφορά σε άλλα καταστήματα για την κάλυψη εκτάκτων αναγκών.

Αν συνεχιστεί και ενταθεί το φαινόμενο, το λιανεμπόριο τροφίμων θα γίνει ο τρίτος κλάδος όπου θα έχουμε έντονα φαινόμενα αδυναμίας εύρεσης εργαζομένων. Υπενθυμίζεται ότι ήδη έντονο πρόβλημα αντιμετωπίζει ο τουρισμός όπου φέρεται να υπάρχει κενό περίπου 50.000 εργαζομένων ενώ έντονο είναι το πρόβλημα και στην βιομηχανία όπου εκπρόσωποι του κλάδου κάνουν αναφορά για χιλιάδες κενά σε εξειδικευμένους εργαζόμενους. Σύμφωνα με μελέτη της Randstad το 62% των Ελλήνων εργαζομένων επιθυμεί να αλλάξει εργασία, καθώς θεωρεί ότι τα προσόντα του δεν αμείβονται ικανοποιητικά.