Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Kefalonia News | March 25, 2025

Scroll to top

Top

Σε λίγο καιρό θα ξεκινήσει το ξεπούλημα των λιμανιών.

Σε λίγο καιρό θα ξεκινήσει το ξεπούλημα των λιμανιών.
KefaloniaNews

Το σημείωμα αυτό που το βρήκαμε στο ΠΡΙΝ είναι πολύ κατατοπιστικό σχετικά με τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες. Μόνο που οι περισσότεροι αρθρογράφοι θεωρούν ότι υπάρχει μόνο το Αιγαίο Πέλαγος, το Ιόνιο το αγνοούν τελείως. Όμως η πραγματικότητα είναι μία, ξεκινάει το ξεπούλημα των λιμανιών.

Ο μύθος πως με τον ελεύθερο ανταγωνισμό θα λυθούν τα προβλήματα των ακτοπλοϊκών
συνδέσεων των νησιών κατέρρευσε. Η τροπολογία που πέρασε αυτή την εβδομάδα ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης στο νομοσχέδιο για τον τουρισμό δείχνει πως το υπουργείο έχει μετατραπεί σε ντίλερ επιχειρηματικών συμφερόντων.
Η καθημερινή ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών με τον Πειραιά είναι παρελθόν για το μισό χρόνο, τουλάχιστον. Τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι πανάκριβα. Οι εταιρείες από το 2008 και μετά έχουν συσσωρεύσει ζημιές που ξεπερνούν κατά πολύ το 1 δισ. ευρώ. Οι περισσότερες αδυνατούν να εξυπηρετήσουν τα δάνειά τους. Η πτώση του τζίρου προσεγγίζει το 40% για το κλάδο. Τα νεότευκτα πλοία πωλούνται στο εξωτερικό προκειμένου οι εταιρείες να εξασφαλίσουν κεφάλαια κίνησης. Για να μειωθεί το κόστος λειτουργίας, όλα τα πλοία έχουν μειώσεις τις ταχύτητές τους, ενώ αυξήθηκαν οι ώρες του ταξιδιού.
Η πάλαι ποτέ κραταιά ΝΕΑ που εξυπηρετεί τις άγονες γραμμές του Βορείου Αιγαίου κάθε λίγο και λιγάκι ανακοινώνει πως αδυνατεί να αγοράσει καύσιμα για τα πλοία, με αποτέλεσμα να ματαιώνονται δρομολόγια της άγονης γραμμής. Η ΝΕΑ κατηγορεί το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου πως καθυστερεί τις πληρωμές των μισθωμάτων και την Τράπεζα Πειραιώς πως αρνείται να τη χρηματοδοτήσει.
Με νόμους που ψήφισαν οι κυβερνήσεις ΝΑ-ΠΑΣΟΚ-ΑΗΜΑΡ και ΝΑ-ΠΑΣΟΚ έχουν ουσιαστικά καταργηθεί οι συλλογικές συμβάσεις εργασίας των ναυτικών, ενώ αποτελεί παρελθόν η 10μηνη υποχρεωτική απασχόληση των ναυτικών. Οι καθυστερήσεις πληρωμής είναι πολύμηνες. Δια νόμου επιβλήθηκαν οι μειωμένες συνθέσεις στα πληρώματα.
Σε λίγο καιρό θα ξεκινήσει το ξεπούλημα των λιμανιών.
Η εφαρμογή του «ελεύθερου ανταγωνισμού» είχε αποτέλεσμα το σύνολο σχεδόν των ακτοπλοϊκών γραμμών σήμερα να είναι ζημιογόνο.
Είναι πραγματικό θαύμα το γεγονός ότι σήμερα υπάρχουν πλοία που εκτελούν δρομολόγια στις γραμμές του Αιγαίου. Οι νεοφιλελεύθερες ιδεοληψίες οδηγούν τις διοικήσεις των ακτοπλοϊκών εταιρειών, εδώ και 20 χρόνια, από τραγικά λάθη σε εγκληματικές επιλογές.
Σήμερα είναι απαραίτητη η συγκρότηση ενός δημόσιου φορέα ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών στην ιδιοκτησία του οποίου θα περάσουν όλα τα πλοία της ακτοπλοΐας και τα ναυπηγία. Υποχρέωσή του θα είναι να διασφαλίζει την καθημερινή σύνδεση των νησιών με την ηπειρωτική Ελλάδα και μεταξύ τους, ακόμη κι αν αυτή η δραστηριότητα είναι ζημιογόνα. Το κόστος των ζημιών θα καλύπτεται από τον κρατικό προϋπολογισμό. Θα λειτουργεί υπό εργατικό έλεγχο.