Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Kefalonia News | June 25, 2022

Scroll to top

Top

Δυο ερωτήσεις του ΚΚΕ για τους εκπαιδευτικούς.

Δυο ερωτήσεις του ΚΚΕ για τους εκπαιδευτικούς.
KefaloniaNews

  ΕΡΩΤΗΣΗ Προς τον Υπουργό Παιδείας, Δια βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων

Θέμα: Για τους διοριστέους εκπαιδευτικούς μέσω διαγωνισμού του ΑΣΕΠ του 2008.

Από το 2008, που έγινε ο διαγωνισμός τους ΑΣΕΠ, μέχρι σήμερα, δηλαδή για 6 σχεδόν χρόνια, παραμένουν αδιόριστοι τουλάχιστον 672 διοριστέοι εκπαιδευτικοί από κλάδους της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Πρόκειται για εκπαιδευτικούς που, παρά το ότι είχαν πτυχίο που τους επέτρεπε να διοριστούν στην εκπαίδευση, αναγκάστηκαν από την τότε κυβέρνηση να δώσουν εξετάσεις στον ΑΣΕΠ, αμφισβητώντας το πτυχίο τους, πέτυχαν και παρόλα αυτά όλες οι μέχρι σήμερα κυβερνήσεις τους έχουν καταδικάσει στην αδιοριστία και έχουν, όπως οι ίδιοι τονίζουν σε υπόμνημά τους, “θέσει άδικα τις ζωές τους σε αναμονή” και ομηρία προσθέτουμε εμείς.

Στις 24.1.2014 το Υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε το διορισμό μόλις 212 μόνιμων εκπαιδευτικών για το επόμενο σχολικό έτος. Συγκεκριμένα θα διοριστούν 95 νηπιαγωγοί, 17 δάσκαλοι και 100 συνολικά εκπαιδευτικοί από όλες τις ειδικότητες της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Μέσα σ’ αυτούς τους μόλις 100 της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης συμπεριλαμβάνονται 64 διοριστέοι. Άρα ο γολγοθάς των διοριστέων θα συνεχιστεί.

Οι διοριστέοι εκπαιδευτικοί ζουν στην ανασφάλεια για το αν έχουν κάθε χρόνο δουλειά,  με τον εφιάλτη της ανεργίας να κρέμεται πάνω από το κεφάλι τους συνεχώς και με το φόβο ότι δε θα εξασφαλίσουν ιατροφαρμακευτική περίθαλψη. Περιπλανώνται ανά την Ελλάδα, ως συμβασιούχοι, διαλύοντας τις οικογένειές τους και πολλές φορές συντηρούνται με τη βοήθεια των γονιών τους. Γυρνάνε από σχολείο σε σχολείο για να συμπληρώσουν ωράριο. Η ζωή τους είναι πράγματι μια περιπλανώμενη “αναμονή”. Το δικαίωμά τους στη μόνιμη δουλειά, την οποία υποτίθεται ότι εξασφαλίσανε και με διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, αμφισβητείται συνεχώς.

Την ίδια ώρα, ακόμα και σήμερα που βρισκόμαστε μετά τη μέση της σχολικής χρονιάς υπάρχουν κενά στην εκπαίδευση, ενώ τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών στοιβάζονται σε 28άρια και 30άρια τμήματα, σε ακατάλληλες αίθουσες και κτήρια. Θα μπορούσαν να διοριστούν όχι απλά οι διοριστέοι αλλά χιλιάδες εκπαιδευτικοί, αν τα τμήματα ήταν ως 20 μαθητές και το όριο ηλικίας συνταξιοδότησης έπεφτε στο ανθρώπινο επίπεδο των 50 και 55 ετών για γυναίκες και άνδρες αντίστοιχα.

Αντίθετα, σ’ αυτές τις συνθήκες αυξάνονται οι ελαστικές μορφές απασχόλησης στην εκπαίδευση (ΑΜΩ, ΑΠΩ από τον κρατικό προϋπολογισμό και από ΕΣΠΑ, ωρομίσθιοι, “ωφελούμενοι” από ΟΑΕΔ, με μπλοκάκι από διάφορα προγράμματα ΑΕΙ… και ο κατάλογος καλά κρατεί). Η τάση μείωσης ακόμα και των αναπληρωτών μέσω κρατικού προϋπολογισμού και η γενίκευση διορισμού συμβασιούχων μέσω προγραμμάτων ΕΣΠΑ, δείχνει το μέλλον που ετοιμάζει η κυβέρνηση και για τους εκπαιδευτικούς, που είναι να τρέχουν από πρόγραμμα σε πρόγραμμα λίγων μηνών. Να σημειωθεί ότι μόλις την τελευταία στιγμή ακυρώθηκε για φέτος ο διορισμός 600 νηπιαγωγών ως “ωφελούμενων”, άρα αυτή τη μορφή προωθεί και για τους εκπαιδευτικούς.

       ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός, τι μέτρα θα πάρει:

  • Για τον άμεσο διορισμό όλων των διοριστέων εκπαιδευτικών, όλων των κατηγοριών.
  • Για τη μονιμοποίηση όλων των συμβασιούχων χωρίς όρους και προϋποθέσεις.
  • Για την κατάργηση της ελαστικής εργασίας, του θεσμού του αναπληρωτή και του ωρομίσθιου, του “ωφελούμενου”, κτλ. και την εξασφάλιση του δικαιώματος στη μόνιμη και σταθερή εργασία όλων των εκπαιδευτικών.

Οι βουλευτές
Γιάννης Γκιόκας
Χρήστος Κατσώτης
Νίκος Καραθανασόπουλος
Θεοδόσης Κωνσταντινίδης
Γιώργος Λαμπρούλης

—————————————————————————————–[

  ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

Θέμα: Υποχρεωτικές μεταθέσεις εκπαιδευτικών με το Προεδρικό Διάταγμα 28/28-2-2014. 

Με το ΠΔ 28/28-2-2014 για τις υποχρεωτικές μεταθέσεις υπεραρίθμων εκπαιδευτικών καταργείται μία ακόμα κατάκτηση των εκπαιδευτικών, το “αμετάθετο”, που έδινε τη δυνατότητα στον εκπαιδευτικό που είχε οργανική θέση να μη μετακινείται, αν δεν το επιθυμούσε κι αν δεν έχανε την οργανική του θέση.

Παράλληλα το όλο πνεύμα του Π.Δ. παραπέμπει στην κατάργηση της δυνατότητας για εθελοντική μετάθεση, πράγμα που θα καταδικάσει χιλιάδες εκπαιδευτικούς μακριά από τις οικογένειές τους ίσως για χρόνια ή θα τους εξαναγκάσει σε παραίτηση!

Mε τη μέθοδο των “πλεοναζόντων” και “υπεραρίθμων” και την υποχρεωτική μετάθεση θα μπουν χιλιάδες εκπαιδευτικοί στην κινητικότητα καταρχήν σε επίπεδο Διεύθυνσης Εκπαίδευσης (ΠΥΣΠΕ-ΠΥΣΔΕ), μετά σε επίπεδο Περιφέρειας (ΑΠΥΣΠΕ-ΑΠΥΣΔΕ) και τελικά σε πανελλαδικό επίπεδο.

Με βάση το ΠΔ 28, “πλεονάζων” θεωρείται πλέον κάθε εκπαιδευτικός που δεν έχει οργανική θέση στην περιοχή που υπηρετεί. Όσοι από τους πλεονάζοντες δεν έχουν συμπληρώσει 12 χρόνια υπηρεσίας (άλλος ένας διαχωρισμός παλιών και νέων) και δε συμπληρώνουν το 60% του υποχρεωτικού διδακτικού τους ωραρίου στο σχολείο ή στην αντίστοιχη ομάδα σχολείων θα χαρακτηρίζονται πλέον “υπεράριθμοι” και θα μπαίνουν στη διαδικασία υποχρεωτικής μετάθεσης!

Κάθε υποχρεωτικά μετατιθέμενος εκπαιδευτικός έχει τη δυνατότητα να δηλώσει το πολύ τρία σχολεία και δύο ομάδες σχολείων, ενώ, αν δε δηλώσει καμία προτίμηση, μπαίνει στους πίνακες υποχρεωτικών μεταθέσεων πανελλαδικής εμβέλειας! Ακόμα όμως κι αν έχει κάνει δήλωση προτίμησης, αλλά δεν πιάσει τις αντίστοιχες θέσεις και είναι χαμηλά στον πίνακα, μετατίθεται στις κενές θέσεις στις οποίες κανείς εκπαιδευτικός δεν επιθυμεί να μετατεθεί! Τέλος, όποιος εκπαιδευτικός μετατεθεί υποχρεωτικά με τη διαδικασία αυτή, εξαιρείται από τη διαδικασία υποχρεωτικών μεταθέσεων για τα επόμενα 5 χρόνια, πράγμα που όμως σημαίνει ότι, αν δεν του δοθεί η δυνατότητα εθελοντικής μετάθεσης, παραμένει εκεί για 5 χρόνια!!!

Με την εφαρμοζόμενη αντιλαϊκή πολιτική των συμπτύξεων-συγχωνεύσεων σχολείων και τμημάτων, με τα πολυπληθή τμήματα των 28 και 30 μαθητών, δεδομένης της αδιοριστίας, το Υπουργείο θα «φτιάξει» χιλιάδες υπεράριθμους που θα τους θέσει στη συνέχεια σε κινητικότητα-διαθεσιμότητα και πολλούς από αυτούς σε απόλυση! Όσοι τελικά μετατεθούν σε απομακρυσμένες από τα σπίτια τους περιοχές, θα βιώσουν την εξαθλίωση οι ίδιοι και οι οικογένειες που αφήνουν πίσω τους. Παράλληλα τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών των λαϊκών οικογενειών θα χτυπηθούν παραπέρα μέσα σ’ αυτές τις συνθήκες.

ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός:

  • Τι μέτρα θα πάρει ώστε να καταργηθεί το Π.Δ. 28 για τις υποχρεωτικές μεταθέσεις, να μη γίνει καμία υποχρεωτική μετάθεση και να δοθεί η δυνατότητα σε όλους τους εκπαιδευτικούς να κάνουν αίτηση μετάθεσης, αφού παράλληλα δημιουργηθούν οργανικές θέσεις για όλες τις ανάγκες των σχολείων.
  • Τι μέτρα θα πάρει, ώστε όλοι οι εκπαιδευτικοί να είναι μόνιμοι και σε οργανική θέση.

Οι βουλευτές
Γιάννης Γκιόκας
Χρήστος Κατσώτης
Θεοδόσης Κωνσταντινίδης
Γιώργος Λαμπρούλης
Διαμάντω Μανωλάκου