Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Kefalonia News | October 3, 2022

Scroll to top

Top

Delivery: Η πανδημία άλλαξε το μοντέλο κατανάλωσης

Delivery: Η πανδημία άλλαξε το μοντέλο κατανάλωσης
KefaloniaNews

PowerGameΑν θα έπρεπε να οριοθετήσουμε την ημέρα εκείνη που άλλαξαν τα πάντα στην κατανάλωση, αυτή δεν είναι άλλη από την 26η Φεβρουαρίου του 2020. Από εκείνη τη στιγμή και μετά, λόγω της πανδημίας και των lockdowns, που επιβλήθηκαν μετά τον εντοπισμό του πρώτου κρούσματος covid στην Ελλάδα, η αγορά του delivery έγινε η μοναδική για αρκετούς μήνες διέξοδος για καταναλωτές και καταστήματα.

Δεν είναι τυχαίο λοιπόν, το γεγονός πως το 2020, οι online πωλήσεις των σούπερ μάρκετ αυξήθηκαν, σύμφωνα με τα στοιχεία της Convert Group, κατά 260% σε σχέση με το 2019, διαμορφώνοντας τζίρο ύψους 163,30 εκατ. ευρώ. Για τη φετινή χρονιά η Convert Group προβλέπει πως οι online πωλήσεις των σούπερ μάρκετ θα κάνουν τζίρο της τάξης των 240-260 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας μια αύξηση 55%.

Αλματώδης είναι η ανάπτυξη του τζίρου της παράδοσης φαγητού, καφέ αλλά και άλλων διαρκών καταναλωτικών προϊόντων από τις εταιρείας delivery.

Από τους μεγάλους παγκόσμιους παίκτες delivery, στην Ελλάδα θέση έχουν η Delivery Hero, που αποτελεί τον αδιαφιλονίκητο ηγέτη στο online delivery στη χώρα και η Wolt. Εκτός αυτών των παγκόσμιων παικτών θέση στην εγχώρια αγορά έχουν η Box, η Rocket, η Pop Market, ενώ έπεται και συνέχεια.

Η Delivery Hero μέσω της efood, που εξαγόρασε πριν από κάποια χρόνια, έχει καταφέρει να ελέγχει σήμερα στην Ελλάδα το 90% των παραγγελιών φαγητού που περνάνε μέσα από όλες τις ηλεκτρονικές πλατφόρμες. Μετά και την εξαγορά, το καλοκαίρι του 2020, της Instashop και της εξαγοράς τεσσάρων εταιρειών του ομίλου Μούχαλη, αλλά και της συνεργασίας που έχει η efood με την αλυσίδα Σκλαβενίτης, φιλοδοξεί να επεκταθεί οριζόντια, τόσο στη διανομή τροφίμων -είδη παντοπωλείου, μίνι μάρκετ, ζαχαροπλαστείων, φαρμακείων κλπ- όσο και σε άλλους κλάδους όπως είναι οι ζωοτροφές, τα ανθοπωλεία, τα καλλυντικά κ.ά.

Πέρυσι, οι πωλήσεις της efood εκτοξεύθηκαν στα 64,488 εκατ. ευρώ από 43,171 εκατ. ευρώ που ήταν το 2019. Η αύξηση στον κύκλο εργασιών προήλθε κυρίως από την αύξηση των παραγγελιών με αποτέλεσμα την αύξηση των εσόδων από προμήθειες που ενισχύθηκαν κατά 13,4 εκατ. ευρώ στα 46,143 εκατ. ευρώ. Τα έσοδα από παροχή υπηρεσιών άγγιξαν τα 13,527 εκατ. ευρώ, 5,3 εκατ. ευρώ περισσότερα από το 2019, τα EBITDA ξεπέρασαν τα 31,653 εκατ. ευρώ από 23,705 εκατ. ευρώ, τα προ φόρων κέρδη ανήλθαν στα 28,7 εκατ. ευρώ από 22,247 εκατ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους στα 21,39 εκατ. ευρώ.

Η Wolt, (μέσω της οποίας θα μπει στην Ελλάδα η Αμερικανική DoorDash) , η φιλανδικών, μέχρι σήμερα συμφερόντων εταιρεία, έχει “κτίσει” θέση κυρίως στο delivery φαγητού ενώ τους τελευταίους μήνες δημιουργεί μέσω της Wolt Market τα δικά της hub για την εξυπηρέτηση των καταναλωτών και με προϊόντα παντοπωλείου. Ήδη διαθέτει τρία τέτοια mini hub ανά την Ελλάδα, ετοιμάζεται να ανοίξει και άλλα το επόμενο διάστημα.

Οι πωλήσεις της Wolt τετραπλασιάστηκαν, ξεπερνώντας πέρυσι τα 12,8 εκατ. ευρώ από 3 εκατ. ευρώ το 2019. Το κόστος πωλήσεων διαμορφώθηκε στα 7,5 εκατ. ευρώ από 1,68 εκατ. ευρώ, τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν στις 372.189 ευρώ από 93.001 ευρώ και τα καθαρά κέρδη στις 282.864 ευρώ έναντι 70.681 ευρώ. Ακόμη πιο εντυπωσιακή είναι η αύξηση των ταμειακών της διαθεσίμων που ξεπέρασαν πέρυσι τα 3 εκατ. ευρώ από μόλις 211.794 ευρώ το 2019 ενώ ο φόρος εισοδήματος ανήλθε πέρυσι στα 89.325 ευρώ από 22.320 ευρώ το 2019.