Όταν το αμερικανικό όνειρο ήταν εφιάλτης.
Την αποκάλεσαν «ηρωίδα του φακού» για το κουράγιο της και τη συμπάθειά της προς τους φτωχούς και άτυχους. H Ντοροθέα Λανγκ κατέγραψε με σπάνια ευαισθησία τη δεινή κατάσταση των ανθρώπων που επλήγησαν από τη Μεγάλη Υφεση στις ΗΠΑ. Αργότερα έφερε στο φως την τραγική μοίρα χιλιάδων Αμερικανοϊαπώνων που βρέθηκαν έγκλειστοι σε κέντρα μετεγκατάστασης μετά την επίθεση στο Περλ Χάρμπορ το 1941. Η δημοσίευση των εικόνων των αγροτών ανάγκασε την ομοσπονδιακή κυβέρνηση να στείλει βοήθεια, ωστόσο αυτές από τα Κέντρα Μετεγκατάστασης έμειναν για χρόνια απαγορευμένες. Το Κέντρο Τεχνών Μπάρμπικαν του Λονδίνου παρουσιάζει την έκθεση «Dorothea Lange: Politics of Seeing», αφιερωμένη στη σπουδαία αμερικανίδα φωτογράφο.
Protagon.gr
Μία οικογένεια με πέντε παιδιά και ελάχιστα υπάρχοντα, στην Οκλαχόμα, σε αναζήτηση μιας καλύτερης μοίρας την περίοδο της Μεγάλης Υφεσης
Από τις πιο εμβληματικές εικόνες της αμερικανικής κουλτούρας, μία 32χρονη μητέρα και εργάτρια σε καλλιέργειες μπιζελιών κοιτάζει εξουθενωμένη το άπειρο. Η Λανγκ κατάφερε να αιχμαλωτίσει στο ίδιο κάδρο και στο ίδιο βλέμμα την απόγνωση αλλά και το σθένος, σε βαθμό που κάποιοι μεταγενέστεροι αναλυτές να την κατηγορήσουν ότι η φωτογραφία ήταν στρατευμένη τέχνη, με σκοπό να δώσει κουράγιο στον χειμαζόμενο αμερικανικό λαό.
Η φωτογραφία που άλλαξε την καριέρα της Λανγκ: από φωτογράφος πορτρέτων σε στούντιο πέρασε στην ντοκιμαντερίστικη φωτογραφία. Ανδρες περιμένουν στην ουρά για ψωμί στο Σαν Φρανσίσκο, το 1933. Ανάμεσά τους ξεχωρίζει μία κουρασμένη φιγούρα που έχει γυρίσει από την άλλη μεριά, κρατώντας ένα μεταλλικό κουτί για επαιτεία
Εποχικός εργάτης σε βαμβακοκαλλιέργειες στην Αριζόνα, το 1940. Οι ΗΠΑ δεν είχαν μπει ακόμα στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο και η ανεργία ήταν ακόμα πολύ υψηλή
Μοναχικές φιγούρες κάτω από τον καυτό ήλιο της Καλιφόρνιας (1935), προσπαθούν να ξεφύγουν από την ξηρασία που πλήττει την περιοχή, αναζητώντας δουλειά σε χωράφια
Η ιαπωνική επίθεση στο Περλ Χάρμπορ τον Δεκέμβριο του 1941 άλλαξε τη ζωή 120.000 αμερικανοϊαπώνων πολιτών -το 1/3 εκ των οποίων είχαν γεννηθεί στις ΗΠΑ- καθώς μεταφέρθηκαν αναγκαστικά σε κέντρα μετεγκατάστασης, εξαιτίας φυλετικών προκαταλήψεων και της υποψίας για κατασκοπεία. Το πιο γνωστό από τα κέντρα ήταν το εικονιζόμενο Μανζανάρ (1942) στην Καλιφόρνια
Γυναίκα περιμένει με τα πράγματά της το «λεωφορείο εκκένωσης» που θα τη μεταφέρει στο Κέντρο Μετεγκατάστασης του Μανζανάρ, το 1942. Μέσα σε λίγες ημέρες, η τότε κυβέρνηση των ΗΠΑ εκκένωσε όλη τη Δυτική Ακτή από τους ιαπωνικής καταγωγής κατοίκους της, αμφισβητώντας την αφοσίωσή τους
Παιδιά από οικογένειες ιαπωνικής καταγωγής ορκίζονται πίστη στην αμερικανική πατρίδα, στο Δημοτικό Σχολείο Raphael Weill του Σαν Φρανσίσκο, το 1942
Κρατούμενος στο Κέντρο Μετεγκατάστασης του Μανζανάρ ξεχωρίζει σπόρους για μεταφύτευση, το 1942.
Φοιτητές ιαπωνικής καταγωγής που έχουν απομακρυνθεί από το Σακραμέντο και έχουν μεταφερθεί σε Κέντρο Συγκέντρωσης, το 1942
Αυτοκίνητα στον δρόμο, τον Αύγουστο του 1936
Η Ντοροθέα Λανγκ με την κάμερα στο χέρι, στις φυτείες του Τέξας, το 1935