Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Kefalonia News | September 18, 2020

Scroll to top

Top

ΤΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ VS ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ!

ΤΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ VS ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ!
KefaloniaNews

Από την εφημ. KEFALONIA FREE PRESS

Ο ΣΥΡΙΖΑ επιθυμεί η αντιπαράθεση να γίνει σε πολιτικό επίπεδο, σε επίπεδο επιχειρημάτων, σε επίπεδο προγραμμάτων! Το κατανοώ, αλλά είναι σαν να έχεις επιλέξει να αγωνιστείς με τόξα και βέλη, ενώ ο αντίπαλός σου μάχεται με πυροβόλα! Κι εξηγούμαι: Όλοι ξέρουμε ότι τα παλιά τα χρόνια κάθε σοβαρός πολέμαρχος είχε δίπλα του τους Μάγους του που τον βοηθούσαν στις επιλογές του!

Αυτό συμβαίνει και τώρα, μόνο που οι πολιτικοί ηγέτες που έχουν αντικαταστήσει τους πολέμαρχους έχουν κοντά τους, τους λεγόμενους συμβούλους επικοινωνίας οι οποίοι- εκτιμώ-ότι δεν καθοδηγούν απλώς, αλλά ουσιαστικά ποδηγετούν τους ηγέτες! Πρόκειται για το «πολιτικό μάρκετινγκ», το οποίο όταν ασκείται από κορυφαίους ειδικούς του είδους, συνιστά ένα πανίσχυρο όπλο στα χέρια εκείνων των πολιτικών που έχουν αποφασίσει να εμπιστευτούν  τις υπηρεσίες του! Αυτό στις Η.Π.Α αποτελεί μονόδρομο από την εποχή κιόλας του  Ρούσβελτ! Στην Ευρώπη έχει καθιερωθεί εδώ και πολλά χρόνια! Και στην Ελλάδα οι σύμβουλοι του Κυριάκου-άπαντες εκλεκτοί-αποτελούν τον ακρογωνιαίο λίθο της μέχρι τώρα επιτυχίας της Ν.Δ. καθώς κατευθύνουν με μαεστρία τον Πρόεδρό της και σύσσωμο το κόμμα, μετατρέποντάς τους –όσο αυτό είναι δυνατόν- σε εκείνο το «προϊόν» που στα μάτια του λαού  θα φαντάζει καλύτερο από τον Τσίπρα και τον ΣΥΡΙΖΑ! Έχει κάτι ανάλογο ο ΣΥΡΙΖΑ;

Νομίζω ότι συγκρινόμενο με αυτό που έχει η Ν.Δ. μιλάμε για «ερασιτεχνισμούς» και για περιθωριακές δράσεις με χαμηλό βαθμό επιρροή στην κομματική ηγεσία, η οποία δεν πιστεύει στο πολιτικό μάρκετινγκ και την ισχύ του! Μια παλιότερη γενιά αριστερών θα μιλούσε, μάλιστα, περιφρονητικά για «αμερικανιές»  και θα το απέρριπτε ασυζητητί! Σήμερα, δεν είναι έτσι ακριβώς, αλλά ουσιαστικά τα πράγματα δεν έχουν αλλάξει! Οι ειδικοί μπορούν να διατυπώσουν την γνώμη τους στον Πρόεδρο Τσίπρα και το επιτελείο του, αλλά δεν αποτελούν αναπόσπαστο «κομμάτι» αυτού του επιτελείου-και πολύ περισσότερο δεν αποτελούν το καθοδηγητικό όργανο όπως συμβαίνει με την Ν.Δ.!

Οι σύμβουλοι επικοινωνίας στον ΣΥΡΙΖΑ γνωρίζουν ότι στην Αριστερά η ηγεσία περιβάλλεται ουσιαστικά με μια «φαραωνική αίγλη» και το πολιτικό αισθητήριο του ηγέτη αποτελεί ουσιαστικά το υπέρτατο και τελικό κριτήριο. Εν πάσει περιπτώσει η προτεραιότητα της  πολιτικής έναντι της επιστήμης του μάρκετινγκ θα μπορούσε ως κατευθυντήρια αρχή να προσδώσει συμπάθεια σε όποιον την ακολουθεί, αλλά δεν είναι καθόλου βέβαιο ότι θα οδηγήσει και τον «πιστό στρατιώτη του Χριστού που πορεύεται με τον σταυρό στο χέρι» στην τελική νίκη! Διότι, από την πρώτη στιγμή που ο Κυριάκος ανέλαβε το κόμμα του ξεκίνησαν οι έρευνες: Ποια είναι τα target group; Τι θέλει, πώς αισθάνεται, το κάθε «κομμάτι» της αγοράς; Τι θέλουν π.χ. οι μικρομεσαίοι επαγγελματίες και επιχειρήσεις και αυτό που θέλουν  μπορεί να τους το προσφέρει η Ν.Δ. ; Τι στρατηγική μάρκετινγκ θα ακολουθήσει το κόμμα έναντι του ΣΥΡΙΖΑ; Ποια τμήματα της αγοράς είναι πιο κοντά για να τα προσεγγίσουμε κατά προτεραιότητα; Πως θα προσεγγιστεί η «πρωϊμη πλειοψηφία» στις διάφορες ομάδες πολιτών-πελατών; Στη συνέχεια θα καταρτιστεί η στρατηγική η οποία πρέπει να ακολουθείται με ακρίβεια, να δημιουργηθεί το κατάλληλο promotion mix και να διοχετευθεί στα ΜΜΕ-τα απαιτούμενα κανάλια επικοινωνίας! Οι σύμβουλοι του Κυριάκου έθεσαν π.χ. ως πυλώνα της προεκλογικής συμπεριφοράς της Ν.Δ. την πρόκληση αποδόμησης του «πρόσωπου του πρωθυπουργού» και προσπάθησαν να το πετύχουν με συνεχή χρήση του χαρακτηρισμού «ψεύτης» και (εν τέλει) την «φιλοξενία του στο κότερο»!

Αν , τέλος, θεωρείται ότι όλα αυτά είναι πράγματα του «διαβόλου» θα δηλώσω ότι συμφωνώ μαζί σας, ότι δεν μου αρέσουν καθόλου οι σύγχρονες «ανθρωποθυσίες του λεγόμενου μάρκετινκ» όπου οι θύτες είναι και τα θύματα και το αντίθετο, αλλά οφείλω να παραδεχτώ ότι οι «δουλειές του διαβόλου» συνήθως χαρακτηρίζονται από μεγάλη αποτελεσματικότητα! Έχουμε , φυσικά, πάντοτε την δυνατότητα να «ξυπνήσουμε» και να μην τους αφήσουμε να μας έχουν «παιχνιδάκια» στα χέρια τους!