Τι γίνεται με τις μεταθέσεις των εκπαιδευτικών;
Το ΔΣ της ΕΛΜΕ-ΚΙ έχει τονίσει επανειλημμένα πως η εργασία των εκπαιδευτικών σε σχολεία μακριά από τον τόπο διαμονής και τις οικογένειές τους, η πολυετής «περιήγηση ανά την Ελλάδα», έχει τεράστιο οικονομικό και ψυχικό κόστος για τους ίδιους αλλά και αρνητικές συνέπειες στην εκπαιδευτική διαδικασία. Για μια ακόμη χρονιά χιλιάδες εκπαιδευτικοί αγωνιούν αν θα πάρουν μετάθεση και ρωτούν γιατί έχει παγώσει η διαδικασία. Η εγκύκλιος υπολογισμού των κενών από τα Υπηρεσιακά Συμβούλια έχει καθυστερήσει και, όπως φαίνεται, μέσα στο κατακαλόκαιρο θα διαπιστώνουν αν θα «απεγκλωβιστούν» και πού θα βρεθούν.
Σήμερα υπάρχουν δεκάδες χιλιάδες κενά εκπαιδευτικών σε όλη την Ελλάδα και «αυγαταίνουν» οι συνταξιοδοτήσεις. Για να αντιμετωπιστεί ριζικά και αποτελεσματικά η κατάσταση απαιτούνται μαζικοί μόνιμοι διορισμοί και ικανοποίηση για το σύνολο των αιτήσεων μετάθεσης. Το ίδιο το Υπουργείο Παιδείας αναγνωρίζει την πραγματικότητα των κενών και κάνει τους δικούς του υπολογισμούς. Προσπαθεί να καθορίσει τα κενά και βάσει αυτών να ρυθμίσει τις μεταθέσεις, στριμώχνοντάς τα στο οικονομικό πλαίσιο του «ό,τι περισσέψει από τις υποχρεώσεις μας προς τους δανειστές». Δηλώνει ότι προτίθεται να κάνει διορισμούς με το σταγονόμετρο και ταυτόχρονα διακινεί πως τα σχολεία θα δουλέψουν «με τα λιγότερα δυνατά κενά». Δηλαδή και η νέα συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ κινείται στη γραμμή «επάρκεια και όχι πληρότητα» της προηγούμενης. Τα παραπάνω σημαίνουν ότι δεν θα υπάρξει ουσιαστική διαφοροποίηση στην εγκύκλιο όσο αφορά τον υπολογισμό του αριθμού μαθητών – τμήμα (25 και πάνω μαθητές) και στις εκπαιδευτικές ανάγκες που προκύπτουν από αυτό («ροκάνισμα» πραγματικών κενών). Επομένως, η κυβέρνηση – αντί των μαζικών διορισμών και της ικανοποίησης των μεταθέσεων – προετοιμάζει συνέχιση των συμπτύξεων τμημάτων, νέα επέκταση των ελαστικών εργασιακών σχέσεων και νέο χτύπημα στη μονιμότητα – οργανικότητα. Αυτή είναι, άλλωστε, η πολιτική κεφαλαίου – ΕΕ που υπηρετεί.
Το ΔΣ της ΕΛΜΕ-ΚΙ θεωρεί επείγουσα ανάγκη τον υπολογισμό των κενών με 20 μαθητές το πολύ ανά τμήμα, με μείωση του αριθμού των μαθητών στους 15 για δημοτικό – εργαστήρια – κατευθύνσεις και με λιγότερο όταν υπάρχουν παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες, με δεύτερο καθηγητή στα εργαστήρια. Να παρθούν πίσω συγχωνεύσεις και συμπτύξεις τμημάτων – σχολείων. Να επανιδρυθούν τώρα όλες οι καταργημένες ειδικότητες στα ΕΠΑΛ. Να ανακληθεί η αύξηση του ωραρίου. Αυτή τη βάση να περιλάβει η εγκύκλιος για τα κενά, με αυτή να γίνουν οι υπολογισμοί στα υπηρεσιακά συμβούλια. Σε κάθε περίπτωση απαιτούμε οι αιρετοί σε ΠΥΣΔΕ – ΑΠΥΣΔΕ – ΚΥΣΔΕ να καθορίσουν τις πραγματικές ανάγκες και να μην υπερψηφίσουν – νομιμοποιήσουν την επίπλαστη πραγματικότητα που θέλει να διαμορφώσει και η νέα συγκυβέρνηση.
Να διαμορφωθεί κοινό μέτωπο γονιών – εκπαιδευτικών – μαθητών για τους όρους διεξαγωγής της εκπαιδευτικής διαδικασίας, άρρηκτα δεμένων με το χτύπημα της αδιοριστίας και της ελαστικής εργασίας αλλά και με το χτύπημα τους αίσχους της παγίωσης της «εξορίας» των εκπαιδευτικών.
Αργοστόλι 16/04/2015
Για το ΔΣ της ΕΛΜΕ-ΚΙ
Ο Πρόεδρος
|
Ο Οργανωτικός Γραμματέας |
Γεωργόπουλος Διονύσης | Φαρακλός Βαγγέλης |