Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Kefalonia News | January 22, 2025

Scroll to top

Top

Τέχνη στην είσοδο του Κάστρου Αγίου Γεωργίου.

Τέχνη στην είσοδο του Κάστρου Αγίου Γεωργίου.
KefaloniaNews

Μια περίεργη ομολογουμένως τέχνη παρακολουθούσαμε στην είσοδο του Κάστρου που διοργάνωσε το Ιόνιο Κέντρο Τεχνών και Πολιτισμού. Ο καθηγητής Mark Titmarsh παρουσίασε την δική του performance.,  “Chromoman.

Περισσότερα δεν μπορούμε να σας πούμε,αδυνατούμε γιατί απλώς είναι μια τέχνη άγνωστη για μας αλλά και για πολλούς άλλους. Το μόνο που θα σας λέγαμε ότι το “σπρέι” παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στην τέχνη αυτή. Θα διαβάσετε παρακάτω με ποιο τρόπο ο κ. Καθηγητής εκφράζεται μέσα απ’ αυτή την τέχνη, (αν μπορούμε να μιλάμε για τέχνη). Ωστόσο, θα σας βοηθήσει αρκετά και το Video.

Κατά το πρόσφατο παρελθόν επήλθε  το τελικό στάδιο μιας ιστορικής μετάβασης  στα πλαίσια της  ζωγραφικής  τέχνης. Αυτό το γεγονός δεν ήταν τίποτα λιγότερο από μια παραδειγματική στροφή,  βαρυσήμαντη  όπως και οι  προηγούμενες εξελικτικές μεταβάσεις  από την τέχνη των σπηλαίων, στην τέχνη των ναών  και τελικά στην τέχνη επί του καμβά. Μετά από πολλές στάσεις και νέα ξεκινήματα  η τέχνη της ζωγραφικής έχει ολοκληρώσει το τελικό στάδιο της                   αυτοεξάχνωσης της. Με τον τρόπο αυτό έχει διαπραγματευθεί την  παραδοσιακή  ανησυχία της του «απεικονίζειν»  προς όφελος  ενός  έντονου  ενδιαφέροντος  για το αντικείμενο καθεαυτό.

Το αναπόφευκτο αυτής της μετατόπισης για να γίνει αντιληπτό  έχει χρειαστεί σχεδόν έναν αιώνα. Ωστόσο, ως προς  το χρονοδιάγραμμα και την πλήρη σημασία του, το γεγονός δεν θα μπορούσε να είναι γνωστό παρά μόνο εκ των υστέρων. Οι πολλαπλοί θάνατοι και επανατάξεις  της ζωγραφικής  μέχρι και αυτή τη στιγμή μπορούν πλέον να  εκληφθούν ως μια ιστορική «συζήτηση» σχετικά με την «αντικειμενι-κότητα»  της ζωγραφικής. Το αποτέλεσμα είναι μία κβαντικού τύπου  διασπορά των εικονιστικών πρακτικών  μέσα στα πλαίσια της  διαδικασίας «κατασκευής»  ή της «δημιουργίας» ζωγραφικής.

Chromoman ( χρωμάνθρωπος) είναι μια  επί σειρά ετών συνεχόμενων  ζωντανών καλλιτεχνικών  παραστάσεων,  που εισαγάγουν  την ζωγραφική τέχνη σε μία απόλυτα νέα μορφή, χωρίς καμία προσφυγή σε καμβά ως επιφάνεια εφαρμογής του χρώματος. Αντί του καλλιτέχνη που εφαρμόζει  χρώματα  σε ένα υπόστρωμα, η κατάσταση αντιστρέφεται με τον καλλιτέχνη να γίνεται  η ζωντανή επιφάνεια επί του οποίου εφαρμόζεται το χρώμα. Σε αυτή την παράσταση  με την συμβολή 6 βοηθών θα  χρησιμοποιηθεί  ως υλικό ζωγραφικής   συγκεκριμένης υφής  σπρέι χρώματος  πάνω στο  ίδιο το σώμα του καλλιτέχνη.

panseli2016 012 panseli2016 013 panseli2016 015 panseli2016 016 panseli2016 017 panseli2016 019 panseli2016 020 panseli2016 021 panseli2016 023 panseli2016 024 panseli2016 025 panseli2016 027 panseli2016 031 panseli2016 032 panseli2016 033 panseli2016 034 panseli2016 035 panseli2016 036 panseli2016 039 panseli2016 040 panseli2016 041 panseli2016 043 panseli2016 044 panseli2016 045 panseli2016 047 panseli2016 048 panseli2016 050 panseli2016 051 panseli2016 052 panseli2016 053 panseli2016 054 panseli2016 055 panseli2016 057 panseli2016 058 panseli2016 060 panseli2016 061 panseli2016 063 panseli2016 064 panseli2016 065 panseli2016 066

MARK TITMARSH

Ο Kαθηγητής  Mark Titmarsh (γεννημένος το 1955, Ingham, Αυστραλία) είναι εικαστικός που εργάζεται στη ζωγραφική, βίντεο και γραφή. Πίνακες του και φίλμ βρίσκονται  σε  δημόσιες συλλογές σε όλη την Αυστραλία, και σε ιδιωτικές συλλογές στην Ευρώπη και τις Ηνωμένες Πολιτείες.

Η πρόσφατη εργασία του εκτελείται κάτω από τον τίτλο  «επέκταση της  ζωγραφικής» και είναι η ζωγραφική για τη ζωγραφική ή η ζωγραφική που μεταφέρεται σε αντικείμενα, βίντεο και κείμενα. Πρόσφατες εργασίες του περιλαμβάνουν  έργα ζωγραφικής σε βιομηχανικά υλικά, περιβάλλοντα φθορισμού, αποτελούμενα από έγχρωμα φωτεινά κορδόνια  και  επίσης έργα βίντεο για κινητά τηλέφωνα. Το 2006 ήταν συνιδρυτής του καλλιτεχνικού χώρου << Loose  Projects>> και παραμένει  ο συνδημιουργός  του σχετικού  βιβλίου του χώρου.

Στη δεκαετία του 1990 με έδρα  το Σίδνεϊ διετέλεσε συνιδρυτής της ‘’Art Hotline’’,  μίας   ομάδας καλλιτεχνών που εξέθεταν εφήμερα έργα εκτός των χώρων των γκαλερί  σε καθημερινά τοπία. Επιμελήθηκε επίσης ενός  βιβλίου που τεκμηρίωνε  τις άνω δραστηριότητές τους μεταξύ του 1992 και του 1995. Μεγάλο μέρος αυτής της εργασίας θα μπορούσε να περιγραφεί ως αντικείμενα μετα-ζωγραφικά, διότι  λαμβάνουν τη μορφή κατασκευών τριών διαστάσεων,  κατασκευές που αφορούν ειδικά τις εννοιολογικές πτυχές της ζωγραφικής. Στα έργα του Οθόνης περιλαμβάνονται βίντεο και πειραματικές ιστοσελίδες που εκτέθηκαν στην έκθεση του έτους 2000, Multimedia Art’s Asia Pacific.

Ο Mark δραστηριοποιείται σε θέματα που αφορούν τις τέχνες, ήταν συν-ιδρυτικό μέλος της ‘’Working Artists Against Ralph’’ and PEAASS (Promoting Electoral Awareness of the Artist’s Status in Society), δύο ομάδες που συγκροτήθηκαν για να υπερασπιστούν  τα δικαιώματα των καλλιτεχνών και να αυξήσουν την  συνειδητοποίηση της συμβολής τους στο εθνικό  πολιτιστικό περιβάλλον. Ήταν συν-ιδρυτικό μέλος της ομάδας Group 3, μία συνεργασία καλλιτεχνών για την εξερεύνηση των ορίων της ζωγραφικής πρακτικής μέσω της εγκατάστασης και της φωτογραφικής τεκμηρίωσης.

Στη δεκαετία του 1980 απέκτησε  διεθνή φήμη ως ένας πειραματικός σκηνοθέτης  με παρουσία στην Ευρώπη, τη Βόρεια Αμερική και τη Νότια Αμερική, κερδίζοντας βραβεία στο Ann Arbor και το Διεθνές Φεστιβάλ  του Μοντρεάλ.  Στην Αυστραλία είχε μια σημαντική συμβολή στην ανάπτυξη της μεταμοντέρνας  αναζήτησης  σχετικά με τις εικαστικές τέχνες στο ρόλο του ως συν-εκδότης του περιοδικού εικαστικών τεχνών ‘’Οn the Beach’’ και ως νέος ζωγράφος / χειριστής της εικόνας.

Ο Mark ήταν ένα συν-ιδρυτικό μέλος της Super 8 Film Group, μια οργάνωση που εδρεύει στο Σύδνεϋ για την προώθηση, τη διανομή, και την έκθεση της Αυστραλιανής  πειραματικής κινηματογραφίας. Υπήρξε ιδρυτικό μέλος της Μεταφυσικής TV – μια ομάδας  5 πειραματικών σκηνοθετών, των οποίων το έργο στηρίχθηκε σε δημιουργική ανα-κατασκευή έργων δημιουργημένων  από <<θραύσματα>> που είχαν ληφθεί από τηλεοπτικές εικόνες.

Μεταξύ άλλων προσόντων, ο Mark έχει ολοκληρώσει το διδακτορικό του δίπλωμα στη Ζωγραφική στο Πανεπιστήμιο Τεχνολογίας του Σίδνεϊ, είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου Εικαστικών Τεχνών και έχει σπουδάσει στο St Martin ‘s College of Art του Λονδίνου, Πανεπιστήμιο του Λονδίνου και στην Pietro Vannucci  Σχολή Καλών Τεχνών  στην Ιταλία ως επίσης και στο Πανεπιστήμιο για Ξένους στην Περούτζια της Ιταλίας.

Τα ‘εργα του βρίσκονται στις συλλογές της National Gallery of Australia, στις περισσότερες από τις κρατικές  Galleries of Australia  και σε ιδιωτικές συλλογές στις ΗΠΑ και Ευρώπη.

Info:  http://www.marktitmarsh.com.au/4d/