Ερωτήσεις της ΛΑ.ΣΥ στο Π.Σ. για τη σεισμόπληκτη Κεφαλονιά
ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΤΗΣ ΛΑ.ΣΥ.Ι.Ν. στη συνεδρίαση του Π.Σ. στις 14/5/16
Σε προηγούμενη συνεδρίαση του ΠΣ ο Περιφερειάρχης και ο Αντιπεριφερειάρχης Κεφαλονιάς και Ιθάκης διαβεβαίωναν ότι δεν έχει αρθεί ο χαρακτηρισμός «σεισμόπληκτος» για την περιφέρεια Κεφαλονιάς-Ιθάκης.
Στην πράξη συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο:
- Ο έλεγχος της δόμησης των σεισμόπληκτων κατοικιών και κτηρίων από τους σεισμούς του 2014 γίνεται από ιδιώτες μηχανικούς με οικονομική επιβάρυνση των σεισμόπληκτων ιδιοκτητών (βλέπε αναλυτικά παρακάτω)
- Καλούνται να πληρώσουν τον ΕΝΦΙΑ όλοι οι κάτοικοι Κεφαλονιάς και Ιθάκης (εκτός της Β. Κεφαλονιάς)
- Δεν δίνεται ποσόστωση για του μαθητές που αποφοιτούν από τη Γ΄ Λυκείου και ΕΠΑΛ για τα ΑΕΙ και ΤΕΙ
- Τα έργα αποκατάστασης των ζημιών σε Δημόσιες Υποδομές και οδοποιία έχουν σταματήσει.
Όλα αυτά αποδεικνύουν ότι στην πράξη ο νομός Κεφαλονιάς – Ιθάκης δεν θεωρείται σεισμόπληκτος από την κυβέρνηση.
Ειδικότερα:
Στην Κεφαλονιά και την Ιθάκη οι σεισμόπληκτοι τόσο από το σεισμό του 2014 όσο και από τον φετινό (της Λευκάδας), βιώνουν μια δυσμενή πραγματικότητα και στον τομέα της ατομικής κατοικίας, αφού μια σειρά ζητήματα που αφορούν τη στέγαση βρίσκονται σε τέλμα. Στο πλαίσιο αυτό έρχεται πιο έντονα στην επιφάνεια το πρόβλημα στον έλεγχο της δόμησης. Αντί οι έλεγχοι να γίνονται με ευθύνη του κράτους από τις πολεοδομίες και να είναι δωρεάν για όλο το λαό, η ρύθμιση των πολεοδομικών θεμάτων αφήνεται στην αγορά και οι έλεγχοι διενεργούνται από ιδιώτες μηχανικούς – ελεγκτές. Η ιδιωτικοποίηση στον έλεγχο της οικοδομικής δραστηριότητας μετατρέπει την ασφάλεια στη κατοικία σε ατομική ευθύνη των εργαζόμενων – ιδιοκτητών, νομιμοποιεί την υποστελέχωση στις πολεοδομίες και ανοίγει δρόμους για την απόλυση εργαζομένων με την κατάργηση των δημόσιων υπηρεσιών ελέγχου.
Επιπλέον, η προώθηση του ελέγχου από ιδιώτες μηχανικούς στο Νομό Κεφαλονιάς διαμορφώνει χρονοβόρους όρους και δυσβάσταχτη οικονομική επιβάρυνση για τους σεισμόπληκτους, προκειμένου να γίνει η ανακατασκευή των σεισμόπληκτων κτισμάτων (κυρίως στην περιοχή της Παλικής, της βόρειας Κεφαλονιάς και της Ιθάκης) που κρίθηκαν κατεδαφιστέα και είναι περίπου 270. Σύμφωνα με την ισχύουσα σχετική νομοθεσία (Ν. 4030/2011, ΦΕΚ Α 249/2011 και YA 299, ΦΕΚ Β 57/2014) θα πρέπει σε κάθε Νομό να υπάρχουν τουλάχιστον 10 ιδιώτες μηχανικοί – ελεγκτές δόμησης. Σε αντίθετη περίπτωση, όπως συμβαίνει για το Νομό Κεφαλονιάς, οι ελεγκτές δόμησης δύνανται να κληρώνονται και από όμορους νομούς.
Τα παραπάνω έχουν ως συνέπεια:
- Να κληρώνονται ελεγκτές δόμησης για κτίρια στην Κεφαλονιά και Ιθάκη από όμορους νομούς οι οποίοι για διάφορους λόγους (πχ λόγω του αυξημένου κόστους μετακίνησης), απορρίπτουν – όπως και έχουν δικαίωμα – την πραγματοποίηση του έλεγχου δόμησης. Ως αποτέλεσμα συμβαίνει το τραγελαφικό να κληρώνονται 3, 4 ακόμα και 5 ελεγκτές δόμησης διαδοχικά και στη συνέχεια να απορρίπτουν τον έλεγχο. Με αυτό τον τρόπο για τον έλεγχο δόμησης οι ιδιοκτήτες μπορεί να περιμένουν ακόμα και ένα μήνα.
- Όταν ελεγκτής δόμησης από όμορο νομό αποδεχτεί την κλήρωσή του για έλεγχο στην Κεφαλονιά, το κόστος εξόδων μετακίνησης και διαμονής του βαρύνουν τον ιδιοκτήτη, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία (YA 299, ΦΕΚ Β 57/2014). Υπάρχουν περιπτώσεις που το κόστος των μεταφορικών εξόδων αγγίζει τα 200 – 250 ευρώ και σε συνδυασμό με την αμοιβή του ελεγκτή δόμησης τα έξοδα ανέρχονται σε 400 – 450 ευρώ.
Προτείνουμε το ΠΣ να απαιτήσει από την κυβέρνηση να παραμείνει ο χαρακτηρισμός ως σεισμόπληκτου ολόκληρης της περιφερειακής ενότητας Κεφαλονιάς – Ιθάκης και πιο συγκεκριμένα:
- Να υπάρξει επαρκής χρηματοδοτικό πρόγραμμα για την αποκατάσταση όλων των ζημιών σε Σχολεία-Οδοποιία-Δημοτικό Θέατρο Ληξουρίου-Δημαρχείο Ληξουρίου κλπ. (Τα 4 από τα 6 σχολεία του Ληξουρίου στεγάζονται σε προκάτ. Για τις εργατικές κατοικίες του Ληξουρίου δε ν έχει γίνει τίποτα.)
- Να επιστραφεί από την κυβέρνηση στην ΠΙΝ το ποσό που παρακρατήθηκε από τα αποθεματικά της (3 εκατομ. ευρώ) με τη σύμφωνη γνώμη της πλειοψηφίας του ΠΣ.
- Να μην πληρώσουν τον ΕΝΦΙΑ όλοι οι κάτοικοι Κεφαλονιάς – Ιθάκης
- Οι έλεγχοι δόμησης να καλύπτονται με κρατική ευθύνη από τις πολεοδομίες και να μην υπάρχει καμία οικονομική επιβάρυνση για τους σεισμόπληκτους.
- Να υπάρξει ποσόστωση για όλους τους μαθητές της Γ’ Λυκείου στις εισαγωγικές στα ΑΕΙ και ΤΕΙ από Κεφαλονιά, Ιθάκη και Λευκάδα και για αυτό το ΠΣ στηρίζει την τροπολογία που κατέθεσε στη βουλή το ΚΚΕ (επισυνάπτεται).
Κέρκυρα 10/5/16
Θ. Γουλής
Γ. Κορφιάτης
ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ της Κ.Ο. του ΚΚΕ στη βουλή
- Για το ακαδημαϊκό έτος 2016 – 2017, στους υποψηφίους που υπέβαλαν σε Λύκεια των Διευθύνσεων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Λευκάδας και Κεφαλληνίας Αίτηση − Δήλωση για συμμετοχή στις πανελλαδικές εξετάσεις των Γενικών Λυκείων ή των Επαγγελματικών Λυκείων, προβλέπονται θέσεις επιπλέον του αριθμού εισακτέων για την εισαγωγή τους σε σχολές, τμήματα και εισαγωγικές κατευθύνσεις των Πανεπιστημίων, των Ανώτατων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών, των ΤΕΙ, της Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε, των Στρατιωτικών Σχολών, των Αστυνομικών Σχολών και των Α.Ε.Ν.
- Οι θέσεις αυτές καταλαμβάνονται από τους ανωτέρω υποψηφίους, εφόσον δεν επιλέγονται κατά πρώτον για τις θέσεις της περίπτωσης i της παρ. 11β του άρθρου 59 του ν. 3966/2011 (Α΄ 118).
- Οι θέσεις ορίζονται ως εξής: α) Για τους υποψηφίους των πανελλαδικών εξετάσεων των ημερήσιων ΓΕΛ και ΕΠΑ.Λ. σε ποσοστό 0,5% για τη Διεύθυνση Εκπαίδευσης Λευκάδας και σε ποσοστό 0,5% για τη Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεφαλληνίας καθ’ υπέρβαση του αριθμού εισακτέων, β) για τους υποψηφίους των εσπερινών ΓΕΛ και ΕΠΑ.Λ. δίνεται το δικαίωμα να διεκδικήσουν όσες θέσεις της ανωτέρω περίπτωσης α΄ μείνουν κενές, με αίτησή τους μετά την έκδοση των αποτελεσμάτων, σύμφωνα με τα επιστημονικά πεδία που μπορούν να δηλώσουν με βάση την ισχύουσα νομοθεσία, γ) κατά τον προσδιορισμό των θέσεων που αντιστοιχούν στα ποσοστά που αναφέρονται στις περιπτώσεις α΄ και β΄ της παραγράφου αυτής, γίνεται στρογγυλοποίηση στην αμέσως επόμενη ακέραιη μονάδα, αν προκύπτει δεκαδικό υπόλοιπο ίσο ή μεγαλύτερο από το μισό της ακέραιης μονάδας. Αν το δεκαδικό υπόλοιπο είναι μικρότερο από το μισό της ακέραιης μονάδας, δεν λαμβάνεται υπόψη, εκτός εάν μηδενίζεται η θέση, οπότε γίνεται στρογγυλοποίηση στην ακέραιη μονάδα, ώστε σε κάθε περίπτωση να υπάρχει για κάθε Διεύθυνση Εκπαίδευσης μία τουλάχιστον θέση για κάθε Σχολή ή Τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση.
- Για τους μαθητές των σχολικών ετών 2014 – 2015, 2015-2016 από Λύκεια των Διευθύνσεων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Λευκάδας και Κεφαλληνίας οι οποίοι συμμετείχαν στις πανελλαδικές εξετάσεις των Γενικών Λυκείων ή των Επαγγελματικών Λυκείων και αποφοίτησαν και οι οποίοι θα κάνουν χρήση του 10% για την εισαγωγή τους στις ίδιες σχολές που αναφέρονται στην παράγραφο 1 κατά το ακαδημαϊκά έτος 2016 – 2017, προβλέπονται θέσεις επιπλέον του αριθμού εισακτέων για την κατηγορία αυτή. Οι θέσεις αυτές ορίζονται σε ποσοστό 0,5% για κάθε Διεύθυνση Εκπαίδευσης καθ’ υπέρβαση του αριθμού εισακτέων της κατηγορίας αυτής και κατανέμονται μεταξύ των υποψηφίων με τον τρόπο που ορίζεται στην παράγραφο 3.
————————————————————————————
ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΤΗΣ ΛΑ.ΣΥ.Ι.Ν. στη συνεδρίαση του Π.Σ. στις 15/5/16 στο θέμα: «Μεγάλες περικοπές των επιδοτήσεων των ελαιοπαραγωγών και όλων των αγροκτηνοτρόφων στα Ιόνια Νησιά»
Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ έχει αποδεκτεί και εφαρμόζει την νέα Κοινή Αγροτική Πολιτική (ΚΑΠ) της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ) που ψήφισε η προηγούμενη κυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ. Η νέα ΚΑΠ προβλέπει σταδιακή μείωση των επιδοτήσεων των αγροκτηνοτρόφων σε ποσοστό 40% μέχρι το 2020. Αλλάζει επίσης τον τρόπο επιδότησης πριμοδοτώντας τον λεγόμενο «πράσινο πυλώνα» των επιδοτήσεων σε μεγάλους παραγωγούς που διαθέτουν καλλιέργειες πάνω από 150 στρέμματα. Δίνει επίσης τη δυνατότητα στις εθνικές κυβερνήσεις να μετακινούν ποσά από τις στρεμματικές επιδοτήσεις (πυλώνας Ι) στον «πράσινο πυλώνα».
Για το έτος 2015 προβλέπονταν συνολική μεσοσταθμική μείωση των επιδοτήσεων των αγροκτηνοτρόφων στην Ελλάδα 15%. Όμως η κυβέρνηση προχώρησε μέσω του ΟΠΕΚΕΠΕ σε μια απαράδεκτη ενέργεια: Χαρακτήρισε το μεγαλύτερο μέρος του ελαιώνα της Κέρκυρας και άλλων νησιών ως “δασώδεις” εκτάσεις. ‘Έτσι προχώρησε σε μεγάλες ή ολικές περικοπές των επιδοτήσεων σε πάνω από 6.500 ελαιοπαραγωγούς ενώ είχε ήδη προχωρήσει σε μεγάλη περικοπή στις επιδοτήσεις βοσκοτόπων στους κτηνοτρόφους.
Η κυβέρνηση εφαρμόζοντας μια σκληρή ταξική πολιτική έκοψε ολόκληρη την επιδότηση σε παραγωγούς με μικρό κλήρο 5-6 στρέμματα ελαιόδεντρα = 60-80 ελαιόδεντρα δηλαδή σε όσους λάμβαναν επιδότηση μέχρι 250 ευρώ το χρόνο.
Μετά την μεγάλη κατακραυγή που προξένησαν οι άδικες και απαράδεκτες περικοπές η κυβέρνηση και η διοίκηση του ΟΠΕΚΕΠΕ δήλωσαν ότι θα προβούν σε διορθώσεις και θα αποδοθούν όλες οι επιδοτήσεις με την εξόφληση της 2ης δόσης στο τέλος του Μάρτη 2016.
Τελικά η 2η δόση κατατέθηκε στις 25 Απρίλη 2016 όμως ξανά με μεγάλες περικοπές:
- Στην Κέρκυρα σε 800 παραγωγούς από τους 10.500 περίπου έκοψαν όλη την επιδότηση. Στους υπόλοιπους παρακρατήθηκαν 20-30% του ποσού που λάμβαναν τα προηγούμενα χρόνια.
- Στην Κεφαλονιά περιέκοψαν όλες τις εξισωτικές αποζημιώσεις ενώ στους κτηνοτρόφους δεν επιδοτούν καθόλου όσα γίδια παράγουν κάτω από 120 κιλά γάλα για τον χρόνο.
- Στην Λευκάδα
- Στην Ζάκυνθο
Αποδεικνύεται στην πράξη ότι η ΚΑΠ της ΕΕ καταστρέφει τους μικρούς και μεσαίους αγροτοκτηνοτρόφους και αλιείς και ενισχύει τους μεγάλους με στόχο την δημιουργία καπιταλιστικών επιχειρήσεων στην αγροτική οικονομία. Παράλληλα με την πλήρη απελευθέρωση της εισαγωγής ομοειδών αγροτοκτηνοτροφικών προϊόντων από τρίτες χώρες ρίχνει τις τιμές. Ανάλογο παράδειγμα η πρόσφατη απόφαση της ΕΕ και του ευρωκοινοβουλίου να εισάγουν από την Τυνησία 75.000 τόνους λαδιού αδασμολόγητα στη διετία 2016-2017.
Προτείνουμε το Π.Σ.
- Να καταδικάσει την ΚΑΠ της ΕΕ.
- Να απαιτήσει την καθιέρωση κατωτάτων εγγυημένων τιμών για όλα τα αγροτοκτηνοτροφικά προϊόντα.
- Άμεση καταβολή όλων των επιδοτήσεων του 2015 όπως είχαν καθοριστεί τα προηγούμενα χρόνια σε όλους τους αγροτοκτηνοτρόφους.
- Αλλαγή του τρόπου επιδότησης με κριτήριο την παραγωγή.
Κέρκυρα 10/5/16
Θ. Γουλής
Γ. Κορφιάτης