Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Kefalonia News | August 15, 2022

Scroll to top

Top

Δυο επίκαιρες ερωτήσεις του ΚΚΕ για τη διαθεσιμότητα των εκπαιδευτικών και ειδικά σχολεία.

Δυο επίκαιρες ερωτήσεις του ΚΚΕ για τη διαθεσιμότητα των εκπαιδευτικών και ειδικά σχολεία.
KefaloniaNews

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

Θέμα: Υπό διαθεσιμότητα εκπαιδευτικοί

Η κυβέρνηση με το νόμο ν. 4186/13 κατήργησε μια σειρά τομείς και ειδικότητες από τα ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ, θέτοντας σε διαθεσιμότητα 2.122 εκπαιδευτικούς στερώντας από χιλιάδες παιδιά το δικαίωμα να συνεχίσουν και να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους στους συγκεκραμένους τομείς. Συγκεκριμένα η νέα εγκύκλιος του Υπουργείου Παιδείας (αρ. πρωτ. 136964/Γ2), αποκλείει και τους μαθητές της Β’ τάξης του ΕΠΑΛ να επιλέξουν τομέα Υγείας Πρόνοιας,  παρόλο που ο νέος νόμος αναφέρει πως κατά το σχολικό έτος 2013-2014 οι μαθητές της Β’ και Γ’ τάξης των ημερήσιων ΕΠΑΛ, της Β΄, Γ’ και Δ’ τάξης των εσπερινών ΕΠΑΛ και της Β’ τάξης των ΕΠΑΣ θα είχαν τη δυνατότητα να συνεχίσουν απρόσκοπτα τις σπουδές τους στο τομέα που είχαν επιλέξει από τον Ιούνιο, πριν την κατάργηση δηλαδή των τομέων και των ειδικοτήτων.

Το αρμόδιο υπουργείο μέχρι σήμερα ουσιαστικά έχει ανακοινώσει ότι διασφαλίζει περίπου 980 θέσεις για τους εκπαιδευτικούς που είναι στη διαθεσιμότητα με ορατό τον κίνδυνο να οδηγηθούν σε απόλυση οι υπόλοιποι, αφού οι διάφορες δεσμεύσεις, που κατά καιρούς ανακοινώνουν οι αρμόδιοι παράγοντες, δεν συνοδεύονται και από συγκεκριμένες ενέργειες για την διασφάλιση της δουλειάς τους. Μπροστά σε αυτό τον κίνδυνο μπορεί να βρεθεί λύση στην βάση των προτάσεων που ήδη καταθέτει η συντονιστική επιτροπή των υπό διαθεσιμότητα εκπαιδευτικών οι οποίοι διεκδικούν να μεταταχθούν άμεσα στη Γενική Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση όσοι εκπαιδευτικοί είναι ήδη σε διαθεσιμότητα και διαθέτουν δεύτερο ή τρίτο πτυχίο, μετά από επιθυμία τους. Να δοθεί ακόμη η δυνατότητα άμεσης μετάταξης σε διοικητικές θέσεις ή θέσεις τεχνικών, σε όσους εκπαιδευτικούς το επιθυμούν. Να τους δοθούν κίνητρα για την αποχώρηση-συνταξιοδότησή τους (παροχή πλασματικού χρόνου σύνταξης, δυνατότητα εξαγοράς χρόνου σπουδών, αφαίρεση αντικινήτρου αποχώρησης πριν από τη προβλεπόμενη ηλικία κ.α.). αφού πολλοί από αυτούς είναι κοντά στη συμπλήρωση του χρόνου συνταξιοδότησής τους. Τέλος, να διασφαλιστεί ότι θα τοποθετηθούν και οι 2.122 εκπαιδευτικοί που βρίσκονται σε διαθεσιμότητα, σε οργανικές θέσεις, με τον ίδιο βαθμό και ΜΚ που κατείχαν και σύμφωνα με την προτίμησή τους, σε εκπαιδευτικές δομές του ΥΠΑΙΘ, με βάση τα τυπικά και ουσιαστικά τους προσόντα σε Τριτοβάθμια Εκπαίδευση ως εκπαιδευτικό προσωπικό στα ΑΕΙ-ΤΕΙ, στις ΣΕΚ και ΙΕΚ, στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας και τα Κέντρα Δια Βίου Μάθησης της Γενικής Γραμματείας Δια Βίου Μάθησης, ως εκπαιδευτικό προσωπικό, στα Κέντρα Διάγνωσης Διαφοροδιάγνωσης και Αξιολόγησης και στις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Δευτεροβάθμιας Τεχνικής Εκπαίδευσης, στους Συμβουλευτικούς Σταθμούς Νέων κ.α.

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

  • Τι μέτρα θα πάρει για να δοθεί η δυνατότητα σε όλους τους μαθητές να συνεχίσουν τις σπουδές τους στον τομέα και την ειδικότητα που έχουν επιλέξει
  • Τι μέτρα θα πάρει για την ικανοποίηση των αιτημάτων των εκπαιδευτικών που βρίσκονται σε διαθεσιμότητα

Ο Βουλευτής

Γιάννης Γκιόκας

————————————————————————————————-

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ 2η

Προς τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

 

Θέμα: Για τα Ειδικά Σχολεία.

 

Η σχολική χρονιά έχει ξεκινήσει εδώ και έναν μήνα και τα προβλήματα στα Ειδικά Σχολεία παραμένουν οξυμμένα. Γονείς και παιδιά στην αρχή της χρονιάς ενημερώνονταν ότι λόγω της έλλειψης σε εκπαιδευτικούς και άλλο ειδικό και βοηθητικό προσωπικό. Τώρα πια είναι εδραιωμένη κατάσταση ότι τα παιδιά παραμένουν στα σπίτια τους «μέχρι νεοτέρας», οι γονείς έχουν την ευθύνη να φέρουν τα παιδιά στο σχολείο λόγω της σχε­δόν παντελούς ελλείψεις οδηγών και συνοδών για να κινήσουν τα σχολικά οχήματα που διαθέτουν. Τα ειδικά σχολεία σχεδόν στο σύνολο τους δεν μπορούν να λειτουργήσουν είτε λειτουργούν «εκ περιτροπής» για τα παιδιά και το όποιο μάθημα λήγει στις 11.30 π.μ

Οι οδηγοί και οι συνοδοί για τα 26 ειδικά σχολεία που έχουν δικά τους μεταφορικά μέσα δεν έχουν προληφθεί ακόμη και κάνεις δεν ξέρει το τι μέλει γενέσθαι.

Οι εκπαι­δευτικοί της ειδικής αγωγής είναι κάτω από το 50% στις θέσεις τους, οι ελλείψεις σε ειδικό επιστημονικό προσωπικό ακόμη μεγαλύτερες, το βοηθητικό προσωπικό τείνει να εκλείψει!

Τα τμήματα ένταξης στον αέρα μια και οι ανάλογοι διορισμοί δεν έχουν γίνει και οι όποιοι υπάρχοντες εκπαιδευτικοί μετακινούνται για να καλύψουν άλλα κενά. Είναι ορατός ο κίνδυνος τα περισσότερα τμήματα ένταξης να μην λειτουργήσουν καθόλου.

Η παράλληλη στήριξη προαναγγέλθηκε από το αρμόδιο υπουργείο ότι θα λειτουργήσει για μια ακόμα χρονιά μέσω του ΕΣΠΑ! Με βάση την περσινή εμπειρία και από αυτά που ενημερώνονται οι γονείς κανείς δεν ξέρει πότε θα φτάσουν εκπαιδευτικοί στα σχολεία. Πέρυσι σε πολλές περιπτώσεις είτε δεν έφτασαν ποτέ οι εκπαιδευτικοί είτε έφταναν μέχρι και το μήνα Απρίλη.

Έτσι κι’ αλλιώς το μεγαλύτερο ποσοστό κοντά στο 85% από τα 185.000 παιδιά με αναπηρίες και μαθησιακές δυσκολίες, με τους κατώτερους υπολογισμούς, είναι εκτός των δομών της ειδικής αγωγής. Τα ειδικά σχολεία ποτέ δεν αναπτυχτήκαν με ισομέρεια στην περιφέρεια της χώρας και στην βάση των πραγματικών αναγκών. Οι ισχνές δομές της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης δεν έχουν συνέχεια στην δευτεροβάθμια, στην ειδική επαγγελματική εκπαίδευση και τα εργαστήρια. Η λαϊκή οικογένεια βρίσκεται με το πρόβλημα εκπαίδευσης, φροντίδας και εξασφάλισης των παιδιών μόνη της, τσακίζεται η ψυχική και η βιοποριστική αντοχή της!

 

ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός τι κατεπείγοντα μέτρα θα πάρει ώστε:

  • Να γίνουν άμεσα όλοι οι αναγκαίοι διορισμοί μόνιμου ειδικού εκπαιδευτικού, επιστημονικού και βοηθητικού προσωπικού για να λειτουργήσουν κανονικά και με πλήρη πρόγραμμα όλα τα ειδικά σχολεία, τα τμήματα ένταξης και η παράλληλη στήριξη για όσα παιδιά την έχουν ανάγκη.
  • Να καλυφθούν πλήρως όλα τα παιδιά από δημόσια μέσα μεταφοράς με όρους ασφάλειας και χωρίς επιβάρυνση των γονιών τους.

 

Η βουλευτής

 Λιάνα Κανέλλη