Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Kefalonia News | April 20, 2024

Scroll to top

Top

Φόβος και τρόμος το ταξίδι Πάτρα – Κόρινθος.

Φόβος και τρόμος το ταξίδι Πάτρα – Κόρινθος.
KefaloniaNews

Τελικά καθόλου τυχαίο δεν ήταν το τραγικό δυστύχημα που σημειώθηκε την Κυριακή στην Εγνατία οδό και κόστισε τη ζωή σε πέντε άτομα, ενώ οδήγησε στο νοσοκομείο δεκάδες άλλα. Η Ελλάδα, παρά τον πακτωλό χρημάτων (μόνο η Εγνατία στοίχισε στον ελληνικό λαό πάνω από 6,5 δισ. ευρώ, ενώ πάνω από 8,5 δισ. ευρώ θα στοιχίσουν οι υπόλοιποι μεγάλοι οδικοί άξονες που παραχωρήθηκαν σε ιδιωτικούς ομίλους για να μας τσεκουρώνουν με πανάκριβα χαράτσια διοδίων) ήταν και παραμένει ουραγός στην οδική ασφάλεια.
Πόσο στοίχισε και στοιχίζει ακόμα ο οδικός άξονας που έχει το σύγχρονο γιοφύρι της Άρτας, Πάτρα – Κορίνθου; Αν δεν έχουμε θρηνήσει θύματα, αν δεν έχουμε δει το μεγάλο ατύχημα είναι μόνο από τύχη. Κάθε μέρα όσοι διασχίζουν τον οδικό άξονα Πάτρα – Κόρινθο, κάνουν πρώτα ευχέλαιο στην πρώτη εκκλησία που συναντούν και όταν φτάνουν στο τέλος το ίδιο σε άλλη εκκλησία που συναντούν στο τέλος του ταξιδιού. Και μκαλά οι θρήσκοι, οι άπιστοι σε ποιον να ….απευθυνθούν;

Πέρα από το χιούμορ, ο Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων τονίζει πως η πολιτεία οφείλει αφενός να δεσμεύσει τους απαραίτητους προϋπολογισμούς, αντάξιους του εγχειρήματος (και όχι μόνο γενικόλογες δηλώσεις) και αφετέρου να καταβάλει συστηματική προσπάθεια με ποσοτικοποιημένους και μετρήσιμους στόχους (π.χ. αριθμός ελέγχων, αριθμός επεμβάσεων στο δίκτυο, αριθμός εκστρατειών ενημέρωσης κλπ.), για τους οποίους θα ελέγχονται σε τακτά διαστήματα οι αρμόδιες υπηρεσίες σε τοπικό, περιφερειακό και εθνικό επίπεδο. Συγκεκριμένα, είναι σήμερα απαραίτητο να δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στην:
α) εντατικοποίηση της αστυνόμευσης και διεύρυνσή της στο σύνολο των επικίνδυνων παραβάσεων (και εκείνων των φορτηγών, σε όλο το δίκτυο),
β) εφαρμογή αυστηρού προγράμματος διαχείρισης των κάθε λογής έργων επί της οδού, ειδικά στους αυτοκινητόδρομους,
γ) αναβάθμιση του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας των εμπορευματικών μεταφορών στη χώρα με κατάλληλη υποστήριξη (προϋπολογισμοί, τεχνικές οδηγίες) των υπηρεσιών των Περιφερειών.

Ερχόμενος από την Αθήνα, σε κάποιο σημείο της οδού, δεν συγκράτησα την περιοχή, νομίζω λίγα χιλιόμετρα πριν φτάσουμε στην Πάτρα, ένα φορτηγάκι της κατασκευάστριας εταιρείας με ένα περιπολικό δίπλα της πήγαινε με 20 χλμ, γράφοντας στον ηλεκτρονικό πίνακα από πάνω από το αυτοκίνητο «ελαττώστε την ταχύτητα». Με 20 χλμ. διασχίσαμε περίπου 10 χιλιόμετρα, χωρίς να γνωρίζουμε το γιατί. Τρελαθήκαμε κυριολεκτικά. Προφανώς το περιπολικό δίπλα στο αυτοκίνητο της εταιρείας ήταν για να μην …..ξυλοκοπηθούν οι επιβαίνοντες. Τελικά μετά από τα πολλά, το περιπολικό εξαφανίστηκε το ίδιο έκανε και το αυτοκίνητο της εταιρείας. Όταν φτάναμε δίπλα τους και ρωτούσαμε με νοήματα τι συμβαίνει, μας χαιρετούσαν ….ειρωνικά.
Βέβαια, τα νεύρα μας τέντωσαν, το βρίσιμο πήγε σύννεφο, κι όταν φθάσαμε στην Πάτρα ήμουνα κουρέλι.

Ωστόσο, απαντήσεις σε επτά καυτά ερωτήματα, ζητά με επιστολή του το Συνδικάτο Επαγγελματιών Οδηγών Φορτηγών, για το δυστύχημα στην Εγνατία, το οποίο κατηγορεί τα συναρμόδια υπουργεία για ηθική αυτουργία ενώ αφήνει υπονοούμενα για τον τρόπο που οι αρχές επιρρίπτουν όλες τις ευθύνες στον Ρουμάνο οδηγό. Τα ερωτήματα είναι τα εξής:

– «Γιατί κυκλοφορούν Φορτηγά Δημόσιας Χρήσης στις Εθνικές Οδούς τα Σαββατοκύριακα, ενώ σε όλη την Ευρώπη, εκτός από συγκεκριμένες κατηγορίες, απαγορεύεται;

– Γιατί δεν υπάρχουν μικτά κλιμάκια για έλεγχο προβληματικών φορτηγών (κινητές πλάστιγγες για υπέρβαρο φορτίο, ΚΤΕΟ κλπ);

– Ως προς το συγκεκριμένο ατύχημα, γιατί δεν υπήρχε σήμανση εκ μέρους της Εγνατίας Οδού, με βανάκια που φέρουν προειδοποιητικά φώτα και κορίνες;

– Γιατί δεν βρισκόταν η Τροχαία στο σημείο;

– Ο εργολάβος, ποια μέτρα είχε πάρει για την εκτέλεση του έργου;

– Γιατί η Εγνατία Οδός, η Τροχαία και ο εργολάβος δεν έκαναν εκτροπή της κυκλοφορίας των οχημάτων, στον παράπλευρο δρόμο, εφόσον γνώριζαν ότι θα είχαν ολική διακοπή της κυκλοφορίας για την επισκευή;

– Γιατί η Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ) δεν ήταν ελεύθερη από τα ΙΧ, ώστε να υπάρχει διέξοδος διαφυγής για το φορτηγό με το πρόβλημα της υπερθέρμανσης των φρένων;» αναφέρει η επιστολή.

Συνεχίζοντας, το Συνδικάτο κατηγορεί τα συναρμόδια υπουργεία όχι μόνο για το συγκεκριμένο συμβάν αλλά και για τα δυστυχήματα των Τεμπών, του Μαλιακού και του Αλιάκμονα, επισημαίνοντας: «Με δική σας αδιαφορία συνεχίζει να ρέει το αίμα στον Μολώχ της ασφάλτου».

«Από τη στιγμή που ο οδηγός της νταλίκας δεν ήταν Έλληνας δεν χρειάζεται να εξετάσουμε κάτι άλλο για τις συνθήκες της τραγωδίας. «Αυτός ευθύνεται για όλα», αναφέρει χαρακτηριστικά η ανακοίνωση.

Οι Έλληνες Συγκοινωνιολόγοι επισημαίνουν ότι καταθέτουν τακτικά τις επιστημονικά τεκμηριωμένες προτάσεις τους (http://www.ses.gr/index.php/o-syllogos/theseisses.html) και δηλώνουν απερίφραστα τη βούλησή τους να συνεισφέρουν με κάθε τρόπο προς την κατεύθυνση εφαρμογής όλων των απαραίτητων δράσεων προτεραιότητας.

Τέλος, ομολογώ, ότι σε όλη τη διαδρομή υπάρχει οργασμός …..επανεκκίνησης. Ας ελπίσουμε να γίνει πραγματικότητα σύντομα Πάτρα – Κόρινθος σε μια ώρα.

Με βοήθησε πολύ ένα άρθρο του ΝΙΚΟΥ ΠΕΡΠΕΡΑ 

axonas1 axonas2 axonas3