Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Kefalonia News | April 19, 2024

Scroll to top

Top

ΣΟΚ! Θα έρθουν τα μισά κρουαζιερόπλοια από όσα ήρθαν το 2016!

ΣΟΚ! Θα έρθουν τα μισά κρουαζιερόπλοια από όσα ήρθαν το 2016!
KefaloniaNews

Το ρεπορτάζ είναι από την εφημερίδα FREE PRESS Κεφαλονιαςfree

Επισκεφθήκαμε τρεις τουριστικούς πράκτορες και οι απαντήσεις στο ερώτημα πόσα Κρουαζιερόπλοια περιμένουμε του χρόνου, η απάντηση ήταν πανομοιότυπη : το πολύ 38! Το πιθανότερο είναι το νούμερο να κυμανθεί ανάμεσα στο 30-38 και μέχρι στιγμής οι βέβαιες αφίξεις δεν ξεπερνάνε τις 28!

Με άλλα λόγια περιμένουμε τα μισά από πέρυσι και θυμίζουμε ότι και πέρυσι ήταν πολύ μειωμένα σε σχέση με το 2015 που μας «τιμήσαν» με την παρουσία τους περίπου 120 καράβια!

Αυτή η κατάντια δεν αποτελεί, φυσικό φαινόμενο, δεν είναι φυσιολογική εξέλιξη! Και αν και ακόμη δεν μπορούμε να είμαστε σίγουροι για τον τελικό αριθμό, θα πρέπει να αναζητηθούν οι αιτίες που μας οδηγούν σε αυτή την κατάσταση.

Τι φταίει; Είναι εξωγενείς οι αιτίες ή οφείλεται το πρόβλημα σε δικά μας λάθη; Συμβαίνουν και τα δύο!

Σύμφωνα με τον κ. Γιάννη Μπρά « στη δίνη της κρουαζιέρας περιέρχεται η Ελλάδα το 2017, όπως δυστυχώς είχαμε προβλέψει από τον Σεπτέμβριο, με πτώση που δεν μπορεί να αφήσει αδιάφορο κανένα…Έτσι, για το λιμάνι του Πειραιά έχουν προγραμματιστεί για το 2017, 510 calls με περίπου 914.000 επιβάτες, για την Σαντορίνη 381 calls με 736.455 επιβάτες, για την Κέρκυρα έχουν προγραμματιστεί 400 Calls με  650.000 επιβάτες, για την Ρόδο έχουν προγραμματιστεί 240 calls με περ. 270.000 επιβάτες  και τέλος για το Ηράκλειο έχουν προγραμματιστεί 145 calls με περ. 257.486 επιβάτες (Full Capacity). Έτσι σε σχέση με τα επίσημα αποτελέσματα (ΕΛΙΜΕ) του 2016  με την παραδοχή για το 2017 ότι οι πληρότητες θα φτάσουν το 85% τις χωρητικότητας των πλοίων έχουμε στον Πειραιά μείωση της τάξεως του 29% ,στη Σαντορίνη -20,26%, στην Κέρκυρα -26,15%, στην Ρόδο -26, 91% και στο Ηράκλειο -8,34%!» Αυτό σημαίνει ότι στα 5 μεγαλύτερα λιμάνια κατάπλου κρουαζιερόπλοιων αναμένεται μια μείωση  των αφίξεων της τάξεως του  21,8%.

Ακόμη κι αν η μείωση  αγγίξει το 30 % όπως ισχυρίζονται κάποιοι (πρόβλεψη που κατά πάσα πιθανότητα είναι υπερβολική), ΑΥΤΗ Η ΓΕΝΙΚΗ ΠΤΩΣΗ ΔΕΝ ΕΞΗΓΕΙ ΤΟ -50% ΤΗΣ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ!

Ο κ. Μπρα   όσον αφορά τα γενικότερα μέτρα που πρέπει να ληφθούν προτείνει  «…μια   αξιοπρεπή παρουσία τον Μάρτιο του 2017 στην μεγαλύτερη έκθεση κρουαζιέρας στον κόσμο Seatrade Global στο Μαϊάμι και να λυθούν επιτέλους μερικά από τα χρονίζοντα προβλήματα, όπως το Berth Allocation». Και συμπληρωματικά: α)Στις Εκθέσεις που συμμετέχει ο ΕΟΤ, ανάπτυξη σχεδίου προώθησης της Ελληνικής Κρουαζιέρας. β) Ανάπτυξη Εθνικής πλατφόρμας προώθησης των προορισμών στις εταιρείες κρουαζιέρας  γ) Προσδιορισμός προσφερόμενου προϊόντος στην κρουαζιέρα και σύνδεση του με τα ιστορικά, πολιτιστικά και αγροτοδιατροφικά στοιχεία του κάθε προορισμού με την βοήθεια των Περιφερειών και των Δήμων κ.λπ.

Κι εμείς εδώ στην Κεφαλονιά τι πρέπει να κάνουμε ή να μην κάνουμε: Κατά πόσο ευθυνόμαστε για αυτό που θα συμβεί;

Ο Πρόεδρος των τουριστικών λεωφορείων, ο κ. Β. Κουλουμπής εκτιμά ότι γι αυτή την  ΚΑΤΆΣΤΑΣΗ  ευθυνόμαστε εμείς! (Κι όταν λέμε «εμείς» εννοούμε το Κράτος στις διάφορες εκδοχές του!) . Ο κ. Κουλουμπής έχει, κατ αρχάς παράπονα από τον τρόπο που ο Δήμος αντιμετωπίζει τα αιτήματα των Εταιρειών( π.χ. ζητήθηκε εγγράφως από τον Δήμο  να δημιουργήσει μια στοιχειώδη υποδομή για ΑΜΕΑ στην προβλήτα προσάραξης, αλλά δεν δόθηκε ποτέ κάποια απάντηση!), για ανεπάρκειες στην προβολή, για έλλειψη ενδιαφέροντος για συνεργασία και επικοινωνία με τους τουριστικούς πράκτορες και τους εμπλεκόμενους προκειμένου να διαμορφώσει άποψη για το πώς βλέπουν τα πράγματα οι Εταιρείες και οι τουρίστες .

Eπιπλέον, όταν το Φισκάρδο  και η Άσος έχουν ουσιαστικά…εξαφανιστεί  από τον χάρτη από το 2014 και πέρυσι προστέθηκαν οι …δυσκολίες στην πρόσβαση του Μύρτου και οι …περιπέτειες στο γεφυράκι της Μελισσάνης δεν μπορούμε να περιμένουμε και πολλά πράγματα!

«Οι Εταιρείες επιδιώκουν το μέγιστο κέρδος» μας είπε χαρακτηριστικά « και για να το πετύχουν αυτό χρειάζεται να προσφέρουν «όμορφα πακέτα» στους πελάτες τους  που πρέπει να αποχωρούν ευχαριστημένοι από τα λιμάνια προορισμού. Δυστυχώς, στην περίπτωσή μας, αν και εμείς προσφέρουμε τις υπηρεσίες μας σε πολύ ανταγωνιστικές τιμές, οι Εταιρείες δεν μπορούν να προτιμούν την Κεφαλονιά αν το ‘βιβλίο των παραπόνων’ που συμπληρώνουν οι τουρίστες κατά την αναχώρησή τους είναι γεμάτο!» Και συμπλήρωσε ότι οι τουρίστες-εκτός των άλλων- θεωρούν αρνητική την εμπειρία με το τρενάκι και διαμαρτύρονται για έλλειψη κατάλληλης  σηματοδότησης στο Αργοστόλι!

Το βέβαιο είναι, ότι τώρα πια , τα πράγματα για να διορθωθούν θα χρειαστεί πολλή δουλειά, αρκετός χρόνος, κατάλληλες κινήσεις από όλους και σε αγαστή συνεργασία! Το πλήγμα στην Αγορά του Αργοστολίου θα είναι κατά την φετινή περίοδο κάτι παραπάνω από αισθητό και τα ωραία λόγια και οι παραπλανητικές εκτιμήσεις και ψεύτικες προσδοκίες δεν θα μπορέσουν να κρύψουν το πρόβλημα! Ας ανασκουμπωθούμε από τώρα μήπως πετύχουμε τα επόμενα χρόνια μια –δειλή έστω-ανάκαμψη!