Χθες στην παρέλαση, ο Δήμαρχος και η παρέα του μας επεφύλαξαν μια δυσάρεστη έκπληξη.
Ως φαίνεται η ΝΔ κεντρικά, έδωσε διαταγή σ’ όλους τους δήμους της χώρας (που ελέγχουν), οι παρελάσεις να ξεκινήσουν με το «Μακεδονία ξακουστή».
Δεν έχω τίποτα με το τραγούδι, αλλά τελευταία έχει συνδεθεί με την συμφωνία των Πρεσπών.
Οπότε καταλαβαίνετε ότι το τραγούδι οι ακροδεξιοί μαζί με τους Χρυσαυγίτες το …. έκαψαν.
Μαζί και οι φασίστες.
Εγώ χθες έδωσα τα συγχαρητήρια μου στην Δημοτική αρχή παίρνοντας τους και video για να τους θυμόμαστε.
Αλλά, υπάρχει κάποιος μέσα στη ΝΔ να καταλάβει τι έκαναν;
Καταρχήν «ενσωματώθηκε» η Οργάνωση της τοπικής ΝΔ στους ακροδεξιούς.
Σίγα τώρα, μην τυχόν και προσβληθούν.
Όταν μέλη της λένε «πότε θα φύγει η χούντα».
Έτσι λοιπόν, μπορεί να κέρδισαν τους ψήφους του Βαγγέλη Λουκέρη.
(Χρόνια πολλά Βαγγέλη).
Αλλά έχασαν τους κεντροδεξιούς ψήφους, αλλά και κάποιων που λένε ότι θα ψηφίσουν Μητσοτάκη, έτσι από αντίδραση.
Θα μου πείτε ότι οι εκτιμήσεις αυτές δεν στέκουν.
(Οι εκτιμήσεις αυτές είναι για τον Δήμο).
Μπορεί, αλλά ασφαλώς η γκάφα της δημοτικής (μάλλον της τοπικής οργάνωσης) θα προσμετρήσει αρνητικά από πολλούς λόγους.
Εδώ θα’μαστε και θα το ξανασυζητήσουμε το θέμα.
Γι αυτό ως φαίνεται κάτι θα ψιθύρισαν στην βουλευτή και δεν ήταν στην παρέλαση.
Ούτε και ο Π. Δρακουλόγκωνας.
Δεν ξέρω τι έγινε στην δεξίωση.
(Έγινε;)
Δεν πήγα γιατί μπορεί να πέταγα κάνα καρφί και να γινόμασταν ….μπίλιες.
Πήγε όμως ο Σπ. Γαλιατσάτος.
Παρόλο που τον παρότρυνα να σηκωθεί να φύγει.
Αυτός παρέμεινε σαστισμένος και μάλλον δεν ήξερε τι να κάνει.
Κι άλλα φίλοι μου μας επιφυλάσσουν οι εκλογές.
Έχουμε και την 21 Μαΐου, οπότε θα κλείσει ο κύκλος της ακροδεξιάς ….νομενκλατούρας της ΝΔ.
Έμπαινε Γιάνναααααααα!!!!!
Ενδιαφέρουσα η βδομάδα που πέρασε.
Μάλλον όπως όλα δείχνουν άρχισε η προεκλογική περίοδος.
Θα’λεγα με χαμηλούς τόνους, όμως με υπενθυμίσεις όλο φωτιά.
Ο Γιώργος Τσιλιμιδός θύμισε στον Δήμαρχο όσα είχε κάνει (και δεν είχε κάνει) με το ζήτημα της Γέφυρας.
Τι εποχή και κείνη.
Τι αγώνας.
Η αείμνηστη Βίβιαν Βεργωτή, ο Μάκης Τραυλός κι άλλοι πολλοί.
Δεν θα ξεχάσω εκείνη τη μάζωξη στην Βιβλιοθήκη, τότε Νομάρχης ήταν ο Λευκαδίτης…
Έγινε χαμός, δεν τους άφησα σε χλωρό κλαρί.
Πρώτη φορά στη ζωή μου έκανα τέτοιο «κουμάντο», τέτοια παρέμβαση με αποτελέσματα.
Την ίδια μέρα, γίνονταν στη Γέφυρα συγκέντρωση.
Κάποιος μέσα στην αίθουσα είπε, «να πάρουμε τα ονόματα τους».
Σηκώθηκα, πάνω και έγινε το έλα να δεις.
Τι θυμάμαι τώρα.
Έτσι λοιπόν ο Τσιλιμιδός θύμισε στον Δήμαρχο τι είχε γίνει όταν του ζήτησε να υπογράψει αίτηση θεραπείας.
Ο Τσιλιμιδός βέβαια δεν υπέγραψε τίποτα.
Υπέγραψε όμως ο Παρίσης.
Με αρνητικά αποτελέσματα.
Ζητούσε δηλαδή να γίνει .….λεωφόρος η Γέφυρα.
Τελευταία ο Δήμαρχος ξεχνάει πολύ.
Ίσως είναι και η ηλικία…..
Έπρεπε η Κεφαλονιά να ακουστεί στο πανελλήνιο μέσω ΕΡΤ για την «κόντρα» ΕΛΜΕ-ΚΙ και Δήμαρχου.
Για το «κοπρόσκυλα».
Δεν ακουστήκαμε ούτε για τις πολιτιστικές μας εκδηλώσεις, ούτε για αθλητικές. Ούτε για το Καρναβάλι μας.
Δυο Καρναβάλια παρακαλώ.
Μας έστειλαν την ……Ζωζώ.
(Περίπτωση κι αυτή).
Δεν ακουστήκαμε ούτε για πολιτικές εκδηλώσεις.
Είπε ο Δήμαρχος στον δημοσιογράφο της ΕΡΤ ότι δεν είπε τίποτα.
Είπε και το ωραίο, «ο Μαντζουράτος είναι φίλος μου».
Ο Μήτσος βέβαια τον τακτοποίησε δεόντως.
Ενδιαφέρουσα βδομάδα.
Είχε και δημοτικό συμβούλιο την Τετάρτη.
Εκεί να δείτε προεκλογικές ομιλίες από τους Διον. Λυκούδη και Νίκο Ανουσάκη.
Ντελίριο για τα έργα του Δήμου.
Ήταν βέβαια ο Μινέτος που τους …….κούρδιζε.
Αλλά, όπως και να το κάνουμε ήταν και οι δυο …..καταπέλτες.
(Μας έπεισαν).
Για όσους λένε ότι δεν έχουν κάνει έργα.
(Όλη η Κεφαλονιά αναστενάζει από αδιαφορία της δημοτικής αρχής)
Όμως φτιάχνουν το Αργοστόλι.
Από κει θα πάρουν ψήφους τώρα.
Δήμος το Αργοστόλι, δεν πάει να πνιγεί η υπόλοιπη Κεφαλονιά.
Πάλι για το Γηροκομείο διασταύρωσαν τα ξίφη τους.
Το Γηροκομείο είναι έτοιμο.
Αλλά, πώς να λειτουργήσει αφού δεν έχει προσωπικό.
Δεν έχει μηχανήματα.
Βρήκε πάλι το μπελά της η εργαζόμενη στην περιφέρεια που έχει τα χαρτιά στο συρτάρι της.
Κάποιοι την υπερασπίστηκαν, επειδή είναι ….εργαζόμενη.
Αλλά, τέτοιοι εργαζόμενοι είναι που γεννάνε την γραφειοκρατία.
Έγιναν εγκαίνια και στο Γηροκομείο.
Αλλά, δυστυχώς δεν πρόκειται ως φαίνεται να λειτουργήσει σύντομα.
Ελπίζω να μην συμβεί αυτό και στα άλλα έργα που θα ή έχει εγκαινιάσει.
(Το νερό π.χ. θα σας ενημερώσω παρακάτω).
Για μια στιγμή ακούω για το ….Κέντρο Χορωδιακής Πράξης.
Ώπα, που το θυμήθηκαν, λέω.
Κι όμως φίλοι μου.
Μόνο στον τόπο μας γίνονται αυτά.
Λειτουργούσε η εταιρεία της δημοτικής επιχείρησης «Κέντρο Χορωδιακής Πράξης (ΚΕ.ΧΟ.ΠΡΑ.) Αργοστολίου –Ληξουρίου.
Τόσα χρόνια λειτουργούσε και δεν την είχαν κλείσει.
Δεν προλάβαιναν, είχαν πολύ δουλειά.
Θυμάστε, την προσφορά αυτής της εταιρεία με επικεφαλής τον αείμνηστο (κι αυτόν) Κοντογεωργίου.
Βέβαια, εδώ που τα λέμε, γίνονταν κάποια «αρπαχτή», αλλά όμως είχε προσφέρει.
Ο Βασίλης Ρουχωτάς το μυρίστηκε κι έτσι δεν υπέγραψε για την συνέχιση της λειτουργία της.
Ο Μάκης Φόρτες ξέρει πολλά γι αυτή την περίπτωση.
Ο Μάκης Φόρτες, που βγαίνει μπροστά για τις δημοτικές εκλογές στο Αργοστόλι με νέα παράταξη.
Η «Επόμενη Μέρα».
Έξυπνος τίτλος, για κάποιον που έχει θητεύσει δήμαρχος στο Αργοστόλι.
«Κλείνει» τον δρόμο για μια συζήτηση των προηγούμενων πεπραγμένων.
Συμβολικό αυτό βέβαια, αλλά όπως και να το κάνεις ο Μάκης θέλει να συζητήσει για την «Επόμενη Μέρα» στο Αργοστόλι.
Είχαμε παρέμβαση από τον Μάκη και για το «νερό»….
Το καθαρό νερό που θα πίνουν οι αργοστολιώτες.
Έπεσε πάλι γκρίνια από πολλούς για το εργοστάσιο και τι έκαναν οι προηγούμενες δημοτικές αρχές που θήτευσαν στον Δήμο Αργοστολίου…
Πολλά ακούστηκαν.
Αλλά, η δημοτική αρχή θεωρεί την παρέμβαση του Μάκη Φόρτε ως την περισσότερο σοβαρή.
(Παίρνει πόντους ο Μάκης).
Κανείς βέβαια δεν αμφιβάλει ότι έγιναν προσπάθειες από τον Τσιλιμιδό, τον Φόρτε και τον Καλαφάτη.
Αλλά, έμειναν στα «χαρτιά», πολλές άκαρπες συζητήσεις με οποιοδήποτε σκεπτικό που δεν μας ενδιαφέρει τώρα.
Ο Μάκης στο άρθρο του χρησιμοποίησε και Δεμπόνο.
Ωραία παρέμβαση, όπως και να το κάνουμε…..
Έτσι λοιπόν, για να τους «κλείσει» το στόμα ο Διον. Λυκούδης, έγραψε κι αυτός άρθρο και τους τα ψέλνει.
Έτσι ή αλλιώς, αν τελικά λειτουργήσει το Εργοστάσιο κι αρχίσει να παράγει ….καθαρό νερό είναι μεγάλη επιτυχία της Ισχυρής Κεφαλονιάς.
Θα πάρει πόντους πολλούς όταν το νερό αρχίσει να τρέχει καθαρό.
Για να δούμε….
Γιατί σ’ αυτή τη χώρα μας έχουν κάνει οι κυβερνήσεις και οι «κυβερνήτες» των δήμων καχύποπτους.
Κι έτσι φτάσαμε την Παρασκευή το βράδυ στη μεγάλη φιέστα στο Θέατρο.
Καλοστημένη….
Ιδιαίτερα η Live σύνδεση με το εργοστάσιο για να γίνουν τα εγκαίνια.
Έξυπνη ιδέα.
(Σου λέει, για σκέψου να μαζεύονταν όλος αυτός ο κόσμος στην Νερομάνα, πάει το εργοστάσιο).
Στην Νερομάνα όμως δεν θα ήταν ο … Μπάσης.
Πολλά λέγονται, για την συναυλία και την φιέστα που έστησαν για το καθαρό νερό.
Πάντως η εκτίμηση στελεχών της δημοτικής αρχής είναι …….προσγειωμένες.
Το θέατρο είχε τουλάχιστον 500 άτομα μέσα.
Είχε καταληφθεί κάθε γωνία του.
Ωστόσο, όταν μίλησε ο Δήμαρχος καταχειροκροτήθηκε.
Προσωπικά είδα γνωστούς μου του ΚΚΕ του ΠΑΣΟΚ που έκαναν βόλτες στο φουαγιέ.
Επίσης είχε κόσμο και έξω από το Θέατρο.
Ήταν και δωρεάν η συναυλία.
Πότε μπορείς να ακούσεις δωρεάν τον Μπάση;
Αυτό το εκτίμησαν οι αργοστολιώτες….
Τζάμπα είσοδο. Πάνω του!!!!
Σύμφωνοι, δεν ήταν όλοι ψηφοφόροι του Παρίση.
Όμως δεν πρέπει να παραβλέπουμε ότι είχε μεγάλη συμμετοχή και έμειναν δυο ονόματα αποτυπωμένα στη σκέψη του Αργοστολιώτη.
Μπάσης και Παρίσης.
Όπως και να το κάνουμε είναι (ήταν) μεγάλη επιτυχία.
Ιδιαίτερα ότι όλος αυτός ο κόσμος τραγούδαγε συνέχεια μαζί με τον Μπάση.
Εκπληκτική ατμόσφαιρα.
Το μεγαλύτερο σόου ήταν η live σύνδεση με το εργοστάσιο, όπου έβαλαν δυο μικρά παιδιά να πιούν το καθαρό νερό.
(Ο σκατόψυχος δίπλα μου όταν βγήκαμε από το Θέατρο μου είπε, θα πρέπει να μάθουμε μετά από λίγες μέρες αν είναι καλά τα παιδιά. Πω πω πω βρωμόστομος).
Και κάτι άλλο.
Στο Εργοστάσιο μαζί με τον Δήμαρχο ήταν ο Σάββας Σαββαόγλου και ο Σωτήρης Κουρής.
Λέτε;
Ο Σάββας μάλλον μου το επιβεβαίωσε, ο Σωτήρης δεν ξέρω.
Για υποψηφιότητα με τον Παρίση στον Δήμο, λέω.
(Πάει η Περιφέρεια;)
Κάποτε είχα συζητήσει με τον Σωτήρη γιατί δεν κατεβαίνει Δήμαρχος Κεφαλονιάς.
Μα, μου είπε, δεν θέλω να συγκρουστώ με τον Παρίση.
Έτσι λοιπόν, υποθέτω ότι Κουρής – Παρίσης τα «βρήκαν» ….
Μάλλον αντικαταστάτης του θα είναι ο Σωτήρης Κουρής, όταν ο Αλέξανδρος αναχωρήσει από τη Δημαρχία.
Οι φήμες λένε ότι ο Αλέξανδρος αμέσως μετά τις εκλογές, κι όποιος εκλεγεί θα αναχωρήσει με τιμές και παράτες.
Υποθέσεις κάνω.
Μην αρχίσετε να λέτε πού τα άκουσε και κάτι τέτοια, έτσι;
Η διάσπαση λοιπόν είναι πια γεγονός.
(Εγώ εκεί είμαι ακόμα).
Οι υποψήφιοι….. ξεμύτησαν.
Έκαναν τα πρώτα τους βήματα.
Ο ΣΥΡΙΖΑ δεν έχει ξεκαθαρίσει ποιον θα υποστηρίξει, με ό,τι δεσμεύσεις συνεπάγεται αυτό.
Ακούγεται ότι θα δώσει την …..ευχή του στον Μάκη Φόρτε.
(Την ευχή του, έχει σημασία αυτό).
Το μισό ΠΑΣΟΚ έχει πάει με τον Θεόφιλο, ο οποίος δεν έχει ανοίξει τα χαρτιά του ακόμα.
Ορέ, χάσαμε το Κίνημα «Κεφαλονιά για όλους».
Τι γενίκατε βρε παιδιά, δεν θα γίνει καμιά μάζωξη να γνωριστούμε;
Το ΚΙΝΑΛ στην Περιφέρεια υποστηρίζει Αλέξανδρο Αλεξάκη.
(Πολλοί Αλέξανδροι έχουν μαζευτεί, γι αυτό αρχίσαμε να τραγουδάμε «Μακεδονία ξακουστή, του Αλεξάνδρου η χώρα»).
Προχθές έγινε μάζωξη για τους υποψήφιους της Κεφαλονιάς.
Όλο το ΠΑΣΟΚ εκεί ήταν.
Ακόμα και ο Αλέκος Καλαφάτης.
Η Λαίδη Κράτσα υποδέχθηκε στην Κέρκυρα τον Μητσοτάκη.
Πανάθεμα τους, έναν φωτογράφο δεν έχουν της προκοπής.
Κοτζάμ Λαίδη τέτοιες φωτογραφίες.
Η ….τρίτη φουρνιά που έστειλαν ήταν καλύτερες.
Ο Θόδωρος βλέπει άλλη μια θητεία, εκτός κι αν έρθουν πάνω κάτω τα πράγματα.
Όπως π.χ. μεγάλη νίκη του Μητσοτάκη στις Ευρωεκλογές.
Στον πρώτο γύρο.
Στο δεύτερο θα παρασύρει και τις Περιφέρειες.
Για σκέψου ορέ Θόδωρε να μας κυβερνάει μια …. Λαίδη.
«Μπαλού δαγκωτό»!!!!!
Γράφουν τα ΜΜΕ των Αθηνών:
Τρεις υποψήφιοι παλεύουν για τις δύο θέσεις του β΄γύρου.
Πρόκειται για τον (στηριζόμενο από τον ΣΥΡΙΖΑ) νυν περιφερειάρχη Θόδωρο Γαλιατσάτο, την υποψήφια της ΝΔ Ρόδη Κράτσα και τον πρώην περιφερειάρχη, πρώην βουλευτή της ΝΔ και «γαλάζιο» αντάρτη, Σπύρο Σπύρου. (Γιατί άραγε βγάζουν τον Αλ. Αλεξάκη απέξω;) Σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής ευρήματα ο νυν περιφερειάρχης φαίνεται ότι θα είναι ο ένας εκ των δύο που θα περάσει στον β΄ γύρο, ενώ για την δεύτερη θέση παλεύουν Κράτσα και Σπύρου, με την πρώτη να συγκεντρώνει ελαφρώς περισσότερες πιθανότητες. Όσο για τον τελικό νικητή, ο «γαλάζιος» εμφύλιος, που μετά και την καταδίκη του πρώην βουλευτή Κέρκυρας της ΝΔ Νίκου Γεωργιάδη για ασέλγεια σε ανήλικους και τις καταγγελίες Σπύρου για παρεμβάσεις του στην επιλογή Κράτσα, εντάθηκε, φαίνεται να ευνοεί τον υποψήφιο του ΣΥΡΙΖΑ. Ωστόσο, η μάχη μεταξύ των τριών και στη συνέχεια των δύο, θα είναι σκληρή έως το τέλος.
Τα’κους Θόδωρε;
Πώς να πας σε εκλογές, όταν όλοι οι δρόμοι του νησιού μας είναι κατεστραμμένοι.
Έχουν διαλυθεί τα αυτοκίνητα.
Συνεχής επισκέψεις στο συνεργείο για να ελέγξουν «από κάτω» που κάτι ακούγεται.
Καταστροφή.
Αυτοί οι δρόμοι δεν θέλουν ….επούλωση.
Θέλουν να σκαφτούν και να φτιαχτούν από την αρχή.
Ποιος έχει τα ….αρχίδια να το κάνει αυτό;
Κανείς.
Δεν υπάρχουν λεφτά.
Έχει φτιάξει ο Σπρίντζης όλους τους μεγάλους αυτοκινητόδρομους και παίρνει συγχαρητήρια για την Ολυμπία οδό.
Αλλά έχει αφήσει τα νησιά και τις πόλεις – πρωτεύουσες σε κακό χάλι.
Το κακό είναι ότι κανείς δεν μιλάει.
Ούτε παρατάξεις, ούτε κόμματα, ούτε ιδιώτες και Σύλλογοι.
Όλοι έχουν ….συνηθίσει να κυκλοφορούν μ’ αυτούς τους δρόμους.
Ένα άλλο θέμα που το έχουμε δεχτεί είναι η ακρίβεια.
Στριμώχνονται στο Lidl λες και τα έχει όλα φθηνότερα.
Αλλά τα άλλα σουμερ μάρκετ, συνεχίζουν να βαράνε.
Μιλάτε ρεεεεεεεεεεεεεε!!!!!
Σήμερα ξεκινά επίσημα η προεκλογική περίοδος
Αυτό σημαίνει, μεταξύ άλλων, ότι:
Οι συνδυασμοί πρέπει να ανοίξουν ΑΦΜ και βιβλίο εσόδων -εξόδων
Ξεκινά η λειτουργία εκλογικών κέντρων.
Άντε, καλή δύναμη σε όλους!!!!
Σύντροφοι…
Δεν πάμε καλά ούτε από αριστερά ούτε από δεξιά.
Το τι γκάφες γίνονται κι από τις δυο μεριές είναι απερίγραπτο.
Στη μέση εμείς, ο απλός κόσμος, έχουμε μείνει έξω από το παιχνίδι.
Μπαλάκι μας έχουν κάνει με τα fake news.
Για σκεφτείτε….
Μηνύματα για την 25η Μαρτίου 1821 έστειλαν ο Μαρινάκης και Σαβίδης…
Για σκέψου. – για σκέψου (δις).
Έτσι είναι φίλοι μου, όταν το ποδόσφαιρο και οι ΠΑΕ ανακατεύονται στην πολιτική….
Γεννάνε με τα «καπρίτσια» τους αυτό το διεστραμμένο και άσχετο ποδόσφαιρο που βλέπουμε.
Είμαστε πολύ μακριά, έχουμε ακόμα μπροστά μας 100 ή 200 χρόνια για να συνέλθουμε.
Από τι να συνέλθουμε;
Ακόμα το ψάχνω φίλοι μου, βοηθήστε με.
Πω πω πολύ γκρίνια έπεσε σήμερα.
Να σας αποχαιρετήσω.
Θα τα ξαναπούμε την άλλη Δευτέρα.
Γεια σας.
«Μακεδονία ξακουστή, του Αλεξάνδρου η …… γκάφα».
Μούφα εθνικό τραγούδι το «Μακεδονία ξακουστή»;…
Η απάντηση βρίσκεται στο βιβλίο της Μαρίκας Ρόμπου-Λεβίδη «Επιτηρούμενες ζωές: Μουσική, χορός και διαμόρφωση της…
υποκειμενικότητας στη Μακεδονία» (Εκδόσεις Αλεξάνδρεια).
Η συγγραφέας αναγνωρίζει φυσικά πως το τραγούδι έχει λάβει διαστάσεις ύμνου της μακεδονικότητας. Η ίδια θεωρεί ωστόσο πως «πρόκειται για το πιο ηχηρό παράδειγμα πολιτισμικής κατασκευής». Και εξηγεί γιατί το λέει αυτό:
1) Μουσικολογικά δεν πρόκειται για «παραδοσιακή» μελωδία.
2) Κινησιολογικά, το χορευτικό βήμα παρουσιάζει έλλειμμα εντοπιότητας, δημιουργικής φαντασίας και «αυθεντικότητας».
3) Μορφολογικά, ο στίχος δεν παραπέμπει στις συμβάσεις του δημοτικού τραγουδιού.
4) Το περιεχόμενο του στίχου επίσης διαφέρει από αυτό των δημοτικών τραγουδιών και είναι καθαρά εθνικιστικού χαρακτήρα.
Το απόσπασμα από το βιβλίο της Μαρίκας Ρόμπου-Λεβίδη το παρέθεσε παλιότερα στην Καθημερινή ο Παντελής Μπουκάλας. Επίσης, κατά τον μουσικολόγο Μάρκο Δραγούμη, η μουσική του «Μακεδονία ξακουστή» αντλεί από σεφαραδίτικο τραγούδι, που δημιουργήθηκε για τα εγκαίνια του πρώτου εβραϊκού σχολείου της Θεσσαλονίκης, το 1873.
Συμπέρασμα της Μαρίκας Ρόμπου-Λεβίδη: «Μία μελωδία που πρωτοακούστηκε στην πολυεθνοτική Θεσσαλονίκη του τέλους του 19ου αιώνα» μετατράπηκε με τον καιρό σε ένα «υποσχόμενο σύμβολο της φαντασιακής μακεδονικότητας και ελληνικότητας».
Με τις υγείες μας.
Δημήτρης Κανελλόπουλος
«Ό,τι ξέρουμε για το 1821 μοιάζει με αντεστραμμένο είδωλο στον καθρέφτη. Υπάρχουν δύο ‘21, αυτό των αρχόντων, των Φαναριωτών και της επίσημης διπλωματίας και αυτό του λαού και των προοδευτικών ανθρώπων όλου του κόσμου…»
(Δ. Φωτιάδης, από την ιστορική μονογραφία «ΚΑΡΑΪΣΚΑΚΗΣ»)
Πώς γίνεται η Καλαμάτα να έχει απελευθερωθεί από τον τουρκικό ζυγό στις 23 Μάρτη του 1821, αλλά να γιορτάζουμε την έναρξη της Επανάστασης στις 25 Μάρτη;
Η απάντηση είναι απλή: Έπρεπε ο ξεσηκωμός να εγκιβωτιστεί σε ένα σχήμα που θα εξυπηρετούσε τους επί τουρκοκρατίας εξουσιαστές του λαού που παρέμειναν τέτοιοι και μετά την Επανάσταση. Ανάμεσά τους οι σεβάσμιοι δεσποτάδες της εποχής. Κι αφού οι τελευταίοι δεν είχαν να επιστρατεύσουν τίποτα άλλο για να οικειοποιηθούν την Επανάσταση, επιστράτευσαν την Παναγία.
Ήταν 17 ολόκληρα χρόνια μετά την Επανάσταση, με διάταγμα του 1838, που ως εθνική γιορτή ορίστηκε η μέρα του Ευαγγελισμού ώστε το ιερατείο να καμώνεται ότι ευλόγησε τον ξεσηκωμό…
Η αλήθεια, βέβαια, είναι ελαφρώς διαφορετική: Η σημαία της επανάστασης πρωτοσηκώθηκε από το λαογέννητο ηγέτη και δολοφονημένο αργότερα από τους πρόκριτους, Παναγιώτη Καρατζά, στην Πάτρα στις 21 Μάρτη. Όσο για τον Παλαιών Πατρών Γερμανό, που όπως επιβεβαιώνουν τα απομνημονεύματά του απλώς… απουσίαζε, θυμήθηκε να «ευλογήσει» τα όπλα μόνο αφότου η Επανάσταση είχε ξεσπάσει και επιβληθεί.
Την ίδια ώρα κατά την οποία στη Βόρεια Μακεδονία απάλειφαν εθνικιστικές- αλυτρωτικές αναφορές από τα σχολικά τους βιβλία, στο Ελλαδιστάν τα ορφανά τού χουντολαϊκισμού κλαυθμύριζαν για το αν θα παιζόταν στις μεταξικής εμπνεύσεως παρελάσεις το “Μακεδονία ξακουστή”. Αυτά συμβαίνουν όταν ο ανούσιος συμβολισμός επικρατεί στη δημόσια σφαίρα τού ουσιαστικού εθνικού συμφέροντος…
Παραλλήλως, ομογενείς στην Αυστραλία, που τα χρόνια τής κρίσης δεν συγκέντρωσαν ούτε ένα ευρώ για τη σωτηρία τής πατρίδας την οποία, κατά τα άλλα, τόσο πολύ αγαπούν, γιουχάιζαν εκπρόσωπο του ελληνικού Κοινοβουλίου γιατί ψήφισε τη Συμφωνία των Πρεσπών που απαλείφει τους αλυτρωτισμούς των βόρειων γειτόνων μας σε κάθε πτυχή τους. Οι Βορειομακεδόνες άλλαξαν ονομασίες στο αεροδρόμιό τους, στους αυτοκινητόδρομους, στις δημόσιες πινακίδες, στους δημόσιους οργανισμούς και φορείς χάρη στη Συμφωνία που ψήφισαν οι “προδότες”. Όταν μας κυβερνούσαν οι “πατριώτες” τα Σκόπια ήταν γεμάτα με μεγαλέξανδρους και λοιπό αρχαιοελληνικό φολκλόρ…
Ο πατριωτισμός, επομένως, δεν είναι ένα συναίσθημα που το φωνάζεις, αλλά που το αισθάνεσαι και το αποδεικνύεις με πράξεις, ακόμα κι αν αυτές μοιάζουν σε ένα πρώτο, πολύ ακατέργαστο επίπεδο με προδοτικές. Πάνω, εξάλλου, από τον πατριωτισμό βρίσκεται ο ανθρωπισμός κι αυτός εκδηλώνεται, για παράδειγμα, κάθε φορά που ψαράδες που γεννήθηκαν σε άλλη χώρα σώζουν Έλληνες που καίγονται από φωτιές, όπως συνέβη στο Μάτι…
Αυτοί οι άνθρωποι, που ζουν εδώ πολλά χρόνια στη χώρα μας κι έχουν κάνει την Ελλάδα δεύτερη πατρίδα τους, έχουν σαφώς περισσότερο δίκιο να μπορούν να ψηφίζουν στις βουλευτικές μας εκλογές από εκείνους που επειδή έχουν χτίσει τα σπίτια τους με ό,τι πιο κιτς παραπέμπει στην αρχαία Ελλάδα, σουβλίζουν αρνί το Πάσχα και διοργανώνουν “big, fat, greek weddings” βαυκαλίζονται πως είναι πιο Έλληνες από τους Έλληνες. Ιδίως όταν μας ζητούν να πολεμήσουμε τους Βορειομακεδόνες, τους Τούρκους ή τους Αλβανούς από την ασφάλεια της Μελβούρνης ή του Σικάγο…
Δεν έχω αντίρρηση, για λόγους εθνικού συμφέροντος, να ενταχθούν, με μέτρο, κι ομογενείς στο ελληνικό εκλογικό παιχνίδι. Όσοι, όμως, κατοικούν σε μία χώρα με στοιχεία μονιμότητας είναι λογικό να έχουν και περισσότερα εκλογικά δικαιώματα σε αυτή. Ιδίως όταν μιλούν πολύ καλύτερα ελληνικά από τους όποιους ελληνοκάτι…
«Μην κοιτάζεις το ρολόι, κάνε ό,τι κάνει. Προχώρα» (Sam Levenson)
Ελληνικότητα δεν είναι η φουστανέλα…
Η επέτειος της 25ης Μαρτίου, παραδοσιακά προσφέρεται για πομπώδεις μεγαλοστομίες και προγονόπληκτες κοινοτοπίες. Ήδη από…
το σχολικό περιβάλλον που διαμορφώνει το πλαίσιο, ο εορτασμός της Ελληνικής Επανάστασης καταλήγει να μεταστρέφει τόσο τα ιστορικά γεγονότα όσο και το νόημα της ημέρας. Η Επανάσταση, τέκνο του Διαφωτισμού και αγώνας για την πνευματική αναγέννηση, την ελευθερία, τη δικαιοσύνη και τον ανθρωπισμό, στο τέλος περιορίζεται στα στενά πλαίσια των μύθων που επιβιώνουν ως “εθνική επέτειος”.