Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Kefalonia News | September 24, 2018

Scroll to top

Top

Έρευνα για τον μεγάλο σεισμό της Κεφαλονιάς  1953

Έρευνα για τον  μεγάλο σεισμό της  Κεφαλονιάς  1953
KefaloniaNews

Ο Γεώργιος Βαρoύτσος , γεννημένος 1991, είναι ένας καλλιτέχνης ήχου με έδρα το Μόντρεαλ του Καναδά. Έχει λάβει πτυχίο στο πρόγραμμα Ηλεκτροακουστικών Μελετών στο Πανεπιστήμιο Concordia. Εξετάζει τον τομέα του ήχου με μια ευρεία γκάμα έργων, που παράγει ή επεξεργάζεται, καθώς και συνεχίζει να είναι μέλος της Concordia Laptop Orchestra – CLOrk. Οι δημιουργίες  ήχου που παράγει προέρχονται από διαφορετικές εμπνεύσεις όπως καταγραφές πεδίων, ψηφιακές εγγραφές, ενισχυμένα ηχητικά υλικά, επεξεργασία ψηφιακού ήχου, σύνθεση και πειραματισμό τεχνικών επεξεργασίας. Τα έργα με την υπογραφή του περιλαμβάνουν μια ανορθόδοξη απεικόνιση της επεξεργασίας ήχου με σκοπό  τη δημιουργία έντασης στο νου του ακροατή ως και συναισθηματικών αντιδράσεων.

Τα έργα του έχουν παρουσιαστεί διεθνώς σε αξιόλογα φεστιβάλ, μεταξύ των οποίων το Διεθνές Ηλεκτροακουστικό Συμπόσιο του Τορόντο (Καναδάς), το Διεθνές Συμπόσιο για τον Ήχο (Γερμανία), το Sonorities – Φεστιβάλ Σύγχρονης Μουσικής (Ιρλανδία) και άλλα. Κατά τη διάρκεια των σπουδών του τιμήθηκε  με το βραβείο 2016-2017 AH και FB Austin στην Ηλεκτροακουστική, το υψηλότερο βραβείο που δόθηκε στο πρόγραμμα. Έχει επίσης συμμετάσχει σε έργα κοινού περιεχομένου όπως το Animation III Soundtrack Project και CLOrkperformances. Το έργο του για το έργο animations , το καλοκαίρι στη λίμνη Ouaueau της Marielle Dalpe, προβλήθηκε τόσο στο The OIAF όσο και στο Sommets d’animation. Όσο για το CLOrk, συν-σκηνοθέτησε και έκανε δύο εξαιρετικές παραστάσεις. Μια από αυτές τις συναυλίες πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με την Arianne Moffat στο Μουσείο Τέχνης του Montréal (MAC) του Les Journées de la culture, που διοργάνωσε η Culture Pour Tous. Όσο για το άλλο ήταν μια παράσταση στο AKOUSMA XIII – 2016 με το έργο Tidal Flow.

Ο Matheos Zaharopoulos γεννήθηκε 1991και μεγάλωσε στο Μόντρεαλ του Καναδά. Από νεαρή ηλικία ασχολήθηκε με τη φιλοσοφική εξερεύνηση μέσω μουσικής και ήχου. Σήμερα ολοκληρώνει το προπτυχιακό του πρόγραμμα στο πρόγραμμα σπουδών Ηλεκτροακουστικής στο Πανεπιστήμιο Concordia. Ο Matheos ήταν πάντα ενθουσιασμένος με την τεχνολογική εξέλιξη του ψηφιακού ήχου, των επεξεργαστών ήχου και των συστημάτων αναπαραγωγής, τα οποία μπορεί κανείς να δει σε αντίστοιχες  δουλειές του μέσα από  αμφίδρομες και πολυκαναλικές εγγραφές.  Εμπνέεται πάντοτε από τη σύνδεση των λογικών σύζευξης  που υφίσταται  μεταξύ των (καλλιτεχνικών) κλάδων. Ως καλλιτέχνης ο Matheos  χρησιμοποιεί όλη την ηχητική του τέχνη για να εκφράσει υποσυνείδητα ρεύματα από τη δική του ψυχή, εστιάζοντας στην εξισορρόπηση της δημιουργικής ενέργειας, των εξωτερικών επιρροών και των στρατηγικών ανάπτυξης των ήχων.

Τα έργα του απλώνονται σε ηχητικά τοπία, ηχητικά μέσα, οπτικοακουστικά μέσα, ψυχοακουστική, ηλεκτρονική μουσική. Το έργο του έχει παρουσιαστεί για  τρία συνεχή χρόνια στο 60×60 – μια διεπιστημονική συναυλία, που συγκεντρώνει σημαντικά έργα από τη μουσική, το σύγχρονο χορό και το θέατρο. Εκτός από τα έργα του ως έργα τέχνης, έχει επίσης βραβευθεί με το βραβείο Paul στην Ηλεκτροακουστική (2017-2018 ). Είναι επί του παρόντος βοηθός καθηγητή στο Πανεπιστήμιο Concordia υπό τον καθηγητή Ricardo Dal Farra, σε μαθήματα που περιλαμβάνουν πολυμέσα, ηχητικό ιστορικό και πρακτικές τέχνης.

Συνέντευξη με την Κατερίνα Φωκά  

  1. Τι εργάζεστε τώρα στην Κεφαλονιά;

Σκοπός του έργου μας είναι η διεξαγωγή έρευνας, συνεντεύξεων, τεκμηρίωσης, δημιουργίας και διατήρησης του ιστορικού και των επιπτώσεων του μεγάλου σεισμού της Κεφαλονιάς  1953. Το έργο αυτό θα υλοποιηθεί με τη δημιουργία ενός ακουστικού συμμετοχικού ντοκιμαντέρ από το ταξίδι μας στο νησί και την επίσκεψη σε ντόπιους από τις γύρω περιοχές (για συλλογή πληροφοριών). Αυτές οι θέσεις θα φωτογραφηθούν και θα ακουστούν για να τεκμηριώσουν το υλικό που θα χρησιμοποιηθεί για τη δημιουργία του προσδοκώμενου έργου τέχνης. Οι πληροφορίες που αναζητούμε σε συνεντεύξεις θα σχετίζονται με τις κοινωνικο-πολιτισμικές επιδράσεις, τις οικονομικές επιπτώσεις, τα ιστορικά αποτελέσματα και την Ελληνική μετανάστευση, ως και πολλά άλλα θέματα  που θα χρησιμεύσουν ως υλικό για την οικοδόμηση του οδοιπορικού  αυτού που τελικά  θα διαμορφωθεί  από τις διαφορετικές προσωπικές εμπειρίες.

Αυτά  τα στοιχεία τελικά  θα χρησιμοποιηθούν για τη δημιουργία ενός οπτικοακουστικού έργου τέχνης ,εμπνευσμένου από την ιστορία της Κεφαλονιάς και τις τοπικές ιστορίες. Στη συνέχεια θα επανέλθουμε  στον Καναδά όπου θα εργαστούμε για  να συνδέσουμε τη σχέση μεταξύ της κληρονομιάς μας με την πραγματικότητα  της μετανάστευσης των Ελλήνων του Καναδά. Ελπίζουμε να επηρεάσουμε και άλλους Έλληνες-Καναδούς να διερευνήσουν την καταγωγή τους και να επισκεφτούν αυτή την όμορφη χώρα.

  1. Γιατί επιλέξατε την Κεφαλονιά;

Επιλέξαμε να εργαστούμε στην Κεφαλονιά λόγω της πλούσιας ιστορίας της και της  ιστορίας του σεισμού, που είναι γνωστή σε όλη την Ελλάδα και σε μέρη της Ευρώπης. Ήταν μια ιστορία που πιστεύαμε ότι έπρεπε να διατηρηθεί από την αφήγηση των ντόπιων, που είδαν και έζησαν μέσα από αυτή την εμπειρία, δεδομένου ότι πρόκειται για ιστορίες που μπορεί να μην έχουν την ευκαιρία να ακουστούν τα επόμενα χρόνια. Η Κεφαλονιά είναι ένα εξαιρετικά φιλόξενο νησί και οι ντόπιοι υποστηρίζουν το έργο μας, καθώς μας βοηθούν να μοιραζόμαστε τις ιστορίες τους,  αλλά και με πολλούς άλλους τρόπους. Συνεργαζόμαστε με το Ιόνιο  Κέντρο και λάβαμε  μεγάλη βοήθεια από την διευθύνουσα  της Natura Kefalonia, Lucy Loukeris , τον κ. Γαλανό Γεράσιμο, ιστορικό από το Ληξούρι.

  1. Πόσο καιρό θα διαρκέσει η εργασία σας στο νησί μας;

Διαθέτουμε 27 ημέρες στο νησί της Κεφαλονιάς για να εργαστούμε σε αυτό το έργο. Έχουμε έρθει επίσημα για να επικεντρωθούμε σε αυτό το έργο, αξιοποιώντας το χρόνο μας σε διάφορες τοποθεσίες γύρω από το νησί και πραγματοποιώντας συνεντεύξεις με ντόπιους που είναι πρόθυμοι να μοιραστούν την ιστορία τους για τον σεισμό του 1953.