Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Kefalonia News | November 21, 2017

Scroll to top

Top

Κατάληψη στα σχολεία στο Ληξούρι.

Κατάληψη στα σχολεία στο Ληξούρι.
KefaloniaNews

Από χτες και έχοντας την στήριξη των Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων οι μαθητές με τους εκπροσώπους τους (15μελές) βάζουν λουκέτο στα σχολεία. Διεκδικούν τα αυτονόητα. Όλοι μαζί ενώνουμε τις δυνάμεις μας και στηρίζουμε το μέλλον μας, τα παιδιά.

Το κράτος οφείλει να εισακούσει, να σκύψει και να δώσει ΑΜΕΣΗ λύση στα κτηριακά προβλήματα αρχικά και σε όλα τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι μαθητές.

4 χρόνια μετά τους σεισμούς και η στέγαση των μαθητών εξακολουθεί να γίνεται σε προκάτ ή σε δανεικά σχολεία.

ΑΙΣΧΟΣ !

Β’ Δημοτικό και Γυμνάσιο Λυξουρίου να ΕΠΙΣΚΕΥΑΣΤΟΥΝ ΑΜΕΣΑ. ΛΥΣΤΕ τα γραφειοκρατικά θέματα και επισκευάστε τα σχολεία.

Δώστε ασφαλή στέγη στα παιδιά.

Σε λίγη ώρα ξεκινά μεγάλη μαθητική πορεία στο Ληξούρι.

Λουκέτο σε Β’ Δημοτικό, Γυμνάσιο Ληξουρίου (στεγάζεται σε βαρέου τύπου προκατ του ΕΠΑΛ), ΕΠΑΛ Ληξουρίου (δεν έχει Μηχανουργείο. Δεν έχει καν κατεδαφιστεί), Γενικό Λύκειο Ληξουρίου (παραθαλάσσιο Λύκειο σε προκάτ του ανέμου και της θαλάσσης). Έχοντας τις δυνάμεις της Περιφέρειας ΙΘονίων Νήσων και του Δήμου Κεφαλονιάς πλέον, προχωράμε για την κατασκευή νέου λυκείου. Το παλιό κτήριο του ΓΕΛ είναι σαν ένα χαρτόκουτο που όση ταινία και να του βάλεις θα ανοίξει ξανά με το φύσημα του ανέμου.

Σε λίγο ρεπορτάζ….

Αριστέα Χαριτάτου

———————————————————————————

Τα σχολεία της πόλης σε κατάληψη – συμπαράσταση προς την κίνηση της ΕΛΜΕ-ΚΙ να πάει στον Υπουργό Παιδείας για να απαιτήσει την ένταξη στο ΕΣΠΑ του έργου κατασκευής νέου Λυκείου.
Η ιστορία λίγο – πολύ γνωστή, αν και κυκλοφορούν διάφορες εκδοχές για το τι ακριβώς συμβαίνει. Έχουμε λοιπόν την προσπάθεια χωροθέτησης – ρυμοτόμησης – υποβολής μελέτης για την κατασκευή νέου Λυκείου , συνεργασία Περιφέρειας με τη Δημοτική αρχή και με την ενθάρρυνση από τους εκπαιδευτικούς και σύσσωμη την εκπαιδευτική κοινότητα , ο στόχος μοιάζει ξαφνικά πολύ κοντά – πιο κοντά από κάθε άλλη φορά. Όταν το θέμα φτάνει όμως στο Υπουργείο, η κεντρική διοίκηση βλέπει μια «χρυσή» ευκαιρία: Γιατί να φτιάξετε νέο σχολείο; Κανονίστε να πάρετε τα χρήματα από το ΕΣΠΑ και να επισκευάσετε το ήδη υπάρχον συγκρότημα!

Έμφραγμα! Πρώτο πρόβλημα: Το ΕΣΠΑ δεν αφορά επισκευές σε υπάρχουσες υποδομές, αλλά δημιουργία νέων υποδομών. Αυτό όμως μπορεί να ξεπεραστεί (;) με μια υπουργική απόφαση . Δεύτερο πρόβλημα: Συνδικαλιστές και Περιφέρεια (;;) δεν θέλουν να πάνε τα χρήματα σε επισκευές, αλλά σε νέο σχολείο – για αυτό άλλωστε και η κινητοποίηση.

Προβληματισμός: Μπορεί να γίνει νέο σχολείο χωρίς την σύμφωνη γνώμη του Υπουργείου και του ΟΣΚ; Προφανώς όχι.
Είναι δυνατόν να ενταχθεί η επισκευή των  σχολείων στο ΕΣΠΑ; Αν πιστέψουμε ότι οι μελέτες είναι έτοιμες και υπάρχει η πολιτική βούληση, ναι.

Το δίλλημα: Να επιμείνουμε σε κατασκευή νέου Λυκείου ή να δούμε πως με αυτά τα χρήματα θα επισκευάσουμε τα υπάρχοντα κτίρια; Η ΕΛΜΕ-ΚΙ απάντησε: Θέλουμε νέο Λύκειο και μετά να αγωνιστούμε για την επισκευή Β΄Δημοτικού – Γυμνασίου – ΕΠΑΛ με χρήματα (που δεν διατίθεται η κυβέρνηση να δώσει) από την κεντρική διοίκηση.

Η πραγματικότητα είναι πως όλοι γνωρίζουμε πως η κυβέρνηση δεν προτίθεται να δώσει χρήματα για την επισκευή των σχολείων στο ορατό μέλλον. Άρα, είναι προτιμότερο να επιμείνουμε στο νέο Λύκειο, αφήνοντας τα δύο συγκροτήματα στο κέντρο της πόλης να ρημάζουν ή να προσπαθήσουμε να πάρουμε τα χρήματα από το ΕΣΠΑ και να επισκευάσουμε τα υπάρχοντα; Προσωπικά πιστεύω πως είναι μοναδική ευκαιρία να επισκευάσουμε τα υπάρχοντα , λύνοντας οριστικά το πρόβλημα στέγασης τεσσάρων σχολείων, παρά να «τακτοποιήσουμε» το Λύκειο αφήνοντας εν γνώσει μας τους μαθητές του Β΄ Δημοτικού, του Γυμνασίου και του ΕΠΑΛ απέξω.

Η θέση των τοπικών αρχόντων ποια ακριβώς είναι; Μήπως το κριτήριο για το τι θα επιδιώξουν πρέπει να είναι η εξυπηρέτηση των εκπαιδευτικών αναγκών των περισσότερων κατά το δυνατόν μαθητών; Μήπως θα πρέπει να συνυπολογίσουν την κακή εικόνα που δίνουν τα δύο κτίρια – φαντάσματα στην καρδιά της πόλης και τις συνέπειες σε βάθος χρόνου για μαθητές και πολίτες; Ακόμα και η θέση του διεκδικούμενου Λυκείου , είναι αυτό που θα επιθυμούσαμε; Σε σημείο που θα πρέπει ΟΛΟΙ οι μαθητές να μεταφέρονται; Ζηλέψαμε την ατυχή επιλογή με τη χωροθέτηση και την κατασκευή του Λυκείου στο Φαραώ στο Αργοστόλι;

Άραγε η Βουλευτής, ο Αντιπεριφερειάρχης, ο Δήμαρχος, ο Αντιδήμαρχος, σκέφτονται να επισκεφθούν τα σχολεία για να μάθουν από πρώτο χέρι τα προβλήματα αλλά και τις απόψεις μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών για το θέμα ή τους είναι αρκετή η επικοινωνία με τους γνωστούς τους; Θα πρέπει οι μαθητές να κάνουν κατάληψη για να ακουστούν; Θα πρέπει να κατεβαίνουμε στους δρόμους για να ασχοληθούν με τα προβλήματα μας; Θα πρέπει να «φωνάζουμε» για να κάνουν αυτό που είναι υποχρεωμένοι και έχουν ορκιστεί να κάνουν;  Στο θέμα «σχολεία» , οι καθυστερήσεις, οι κακές συνεννοήσεις, οι χωρίς αντίκρισμα υποσχέσεις και οι γκάφες, έχουν οδηγήσει σε μια κατάσταση που μοιάζει μη αναστρέψιμη.

Συμπερασματικά: Αν το ΕΣΠΑ αφορά μόνο νέες κατασκευές, θέλουμε το νέο Λύκειο, ακόμα και αν είναι φτιαγμένο στη μέση του πουθενά. Αν όμως αυτά τα χρήματα μπορούν πράγματι να τακτοποιήσουν Β΄ Δημοτικό, Γυμνάσιο , Λύκειο και ΕΠΑΛ , είναι ντροπή ακόμα και να το συζητάμε!
Βέβαια, με βάση τα όσα έχουμε ζήσει στο Ληξούρι, πιθανότερο μοιάζει να χαθούν τα χρήματα για την Παλική και αυτός ακριβώς ο φόβος είναι η αιτία για ό,τι διαβάζετε.

Βασίλης Μπακούρος