Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Kefalonia News | July 21, 2017

Scroll to top

Top

Η ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ

Η ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ
KefaloniaNews

ΓΑΒΡΙΗΛ ΜΑΝΩΛΑΤΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

Στις 18 Απριλίου, στις 11 μμ στην εκπομπή του Μπάμπη Πετράκη «Ελλάδα στην Καρδιά μας» στο STAR με τον Ανδρέα Κολαΐτη, που ήταν αφιερωμένη στην Κεφαλονιά και στον Ελληνισμό του Καναδά ο αντιδήμαρχος Κεφαλληνίας κ. Βαγγέλης Κεκάτος αναφέρθηκε στον τουρισμό της Κεφαλονιάς. Εγώ αναφέρθηκα στον Ελληνισμό του Καναδά και έγινε και σχετική δημοσίευση στον χθεσινό τύπο. Με αφορμή την τοποθέτηση του κυρίου Κεκάτου για τον τουρισμό στην Κεφαλονιά γράφω το παρόν άρθρο και ελπίζω να βρει ανταπόκριση στους  φορείς της  Κεφαλονιάς.

Παραθέτω την ηλεκτρονική διεύθυνση (λινκ) της αναφερόμενης εκπομπής του STAR: https://youtu.be/G5hXbW_s3lE

Η Τουριστική ανάπτυξη των νησιών μας δεν είναι μια αυτόνομη και ανεξάρτητη δραστηριότητα. Είναι συνδεδεμένη και εξαρτώμενη δράση με την οικονομική και παραγωγική ανάπτυξη συνολικά των νησιών μας.

Θέλω να πω σε όλους τους Κεφαλλονίτες  και τους Ιθακήσιους αλλά κυρίως στους φορείς των νησιών, ότι ο τουρισμός είναι μόνο ένας πυλώνας της οικονομίας μας. Τα νησιά μας χρειάζονται και θα έλεγα επειγόντως, ένα γενικό στρατηγικό σχέδιο ανάπτυξης που μέσα σε αυτόν τον βασικό αναπτυξιακό σχεδιασμό να ενταχθεί και ο τουρισμός σαν ένα μέρος της ευρύτερης αναπτυξιακής προσπάθειας μας.

ΥΠΟΔΟΜΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΤΚΗ ΚΙΝΗΣΗ

Οι τουριστικές υποδομές αλλά και η τουριστική κίνηση των νησιών μας σε σχέση με την υπόλοιπη Ελλάδα δίνουν αποθαρρυντικά στοιχεία. Η τουριστική υποδομή της Κεφαλονιάς έχει βελτιωθεί τα τελευταία χρόνια αλλά χρειάζονται ακόμα πολλά να γίνουν. Και βέβαια να γίνουν κατόπιν ενός καθολικού σχεδιασμού και όχι μεμονωμένα και αποσπασματικά. Δεν πρέπει να μένουμε πίσω σε μόνιμη βάση,  γιατί πραγματικά αυτό συμβαίνει.

Η τουριστική κίνηση παγκοσμίως, ανέρχεται πάνω από ένα δις τουρίστες το χρόνο ενώ η αξία του τουριστικού προϊόντος ξεπερνά το ένα τρισεκατομμύριο ευρώ το χρόνο. Η Αμερική σταθερά πρώτη στον τουρισμό, ακολουθεί η Ισπανία, έρχεται η Κίνα κλπ. Η Ελλάδα και η Κεφαλονιά αρκετά πίσω τηρουμένων βέβαια των αναλογιών.

Με μια μεθοδευμένη Προσπάθεια μπορούμε να βελτιώσουμε σημαντικά τη θέση μας και να αυξήσουμε το μερίδιό μας από την τουριστική πίτα. Και πρέπει να κινηθούμε μεθοδικά και αποτελεσματικά, γιατί όχι μόνο το μερίδιό μας στο διεθνές τουριστικό προϊόν είναι σχετικά μικρό, αλλά είναι και απόλυτα λίγο και ανεπαρκές. Δεν φτάνει δηλαδή να ταΐσουμε, μόνο από τον τουρισμό, τους Κεφαλλονίτες και τους Ιθακήσιους. Πρέπει ακόμα να ξέρουμε ότι η προστιθεμένη αξία στη διαμόρφωση του τουριστικού τελικού προϊόντος και εισοδήματος είμαι μικρή στην Κεφαλονιά μας. Ενώ αλλού, τα χρήματα που δημιουργεί ο τουρισμός μένουν εκεί που δημιουργείται ο τουρισμός, στην Κεφαλονιά και την Ιθάκη το 50% περίπου του τουριστικού εισοδήματος που δημιουργείται στα νησιά, πηγαίνει εκτός των νησιών. Αυτό το 50% του τουριστικού εισοδήματος που φεύγει από τα νησιά μας πληρώνεται σε τρόφιμα, σε εξοπλισμό, σε καύσιμα, σε είδη υγιεινής και άλλα απαραίτητα είδη  για την δημιουργία του τουρισμού στην ιδιαίτερη πατρίδα μας. Με όρους οικονομικούς, ο λεγόμενος πολλαπλασιαστής του τουριστικού εισοδήματος στην Κεφαλονιά είναι μικρός.

ΟΙ ΣΤΟΧΟΙ

Θα πρέπει, σε έναν γενικό αναπτυξιακό σχεδιασμό της Κεφαλονιάς να συμπεριλάβουμε όχι μόνο την τουριστική ανάπτυξη αλλά και άλλους τομείς της παραγωγής. Στην Κεφαλονιά θα μπορούσε να αναπτυχθεί με πολύ θετικά αποτελέσματα και τμήμα του πρωτογενούς τομέα, όπως η γεωργία και η κτηνοτροφία. Το κεφαλλονίτικο ελαιόλαδο, η κεφαλληνιακή σταφίδα, κτηνοτροφικά προϊόντα, τυρί, μέλι, κρασιά, αρωματικά φυτά, βατόμουρα κ.α. Ένας τομέας επίσης που μπορεί να αποδώσει και να γίνει μάλιστα και συμπληρωματική δραστηριότητα του τουρισμού, είναι οι πολιτιστικές δραστηριότητες στα νησιά μας. Θα πρέπει να βοηθηθούν να αναβιώσουν και να αναπτυχθούν οι διάφοροι πολιτιστικοί οργανισμοί και τα παραδοσιακά πανηγύρια και οι γιορτές των νησιών μας. Σε αυτόν τον τομέα βρίσκονται πολλές δυνατότητες.

Με κάθε τρόπο, θα πρέπει επίσης, να προστατευτεί το φυσικό περιβάλλον των νησιών μας που πραγματικά κινδυνεύει. Εάν κάποιος επισκεφτεί τις ανεμογεννήτριες στην Πύλαρο, στην Αγία Δυνατή, θα διαπιστώσει ότι έχει γίνει πραγματική καταστροφή του περιβάλλοντος χώρου. Πρόκειται για εγκληματικές παρεμβάσεις στο περιβάλλον, που σίγουρα αποτελούν και ποινικά αδικήματα.

Για να ανακεφαλαιώσουμε, χρειάζεται να αναπτύξουμε σαφή τουριστική στρατηγική, ενταγμένη σε έναν γενικότερο αναπτυξιακό σχεδιασμό.  Και βέβαια, θα πρέπει να  αποκτήσουμε και τουριστική υποδομή. Η βασική τουριστική στρατηγική δημιουργείται σχετικά εύκολα, αρκεί να ξεκαθαρίσουμε και να διακρίνουμε τους στόχους που θα πρέπει και που θα θέλουμε να προσεγγίσουμε. Η τουριστική υποδομή χρειάζεται χρόνο. Γιαυτό δεν πρέπει να χάνουμε ούτε λεπτό. Ας ανασκουμπωθούμε και ας αρχίσουμε σοβαρά τη δουλειά.