Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Kefalonia News | November 20, 2017

Scroll to top

Top

Επερωτήσεις και εισηγήσεις της ΛΑ.ΣΥ για τ ο Περιφερειακό Συμβούλιο

Επερωτήσεις και εισηγήσεις της ΛΑ.ΣΥ   για τ ο Περιφερειακό Συμβούλιο
KefaloniaNews

1η ΕΠΕΡΩΤΗΣΗ

προς τον κ. Περιφερειάρχη Ι.Ν.

Η Ζάκυνθος φέτος γνώρισε μια πρωτοφανή οικολογική καταστροφή. Κάηκαν 28.000 στρέμματα δάσους και μαζί τους καταστράφηκαν περιουσίες φτωχών κατοίκων, κυρίως ελαιόδεντρα, γιδοπρόβατα και αγροικίες. Κυριολεκτικά άμεσα απειλήθηκαν 3 χωριά (Αναφωνήτρα, Αγαλάς, Μαριές), ενώ είχαμε εκτεταμένες φωτιές σε άλλα δώδεκα χωριά.

Οι ευθύνες γι’ αυτή την καταστροφή βαραίνουν την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ καθώς και τις προηγούμενες κυβερνήσεις. Γιατί υπήρξε:

  • Έλλειψη ουσιαστικής πυροπροστασίας με κονδύλια για προσωπικό, μέσα δασοπυρόσβεσης και αντιπυρικά μέτρα σε δασικές περιοχές.
  • Απουσία σχεδίου αντιμετώπισης κατά την εκδήλωση των πυρκαγιών.
  • Ανεπαρκή συντονισμό των επίγειων και εναέριων μέσων δασοπυρόσβεσης.

Δεν επαρκούν οι πραγματικά υπεράνθρωπες προσπάθειες πυροσβεστών και κατοίκων. Η πραγματική αιτία είναι η εμπορευματοποίηση της γης, η αλλαγή χρήσης της γης και οι αντιδασικοί νόμοι. Τα δάκρυα πάνω από τα αποκαΐδια είναι τουλάχιστον υποκριτικά. Ο υπουργός Αγροτικής ανάπτυξης Β. Αποστόλου υποσχέθηκε αποζημιώσεις από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο το οποίο φράζει το δρόμο για μεγάλο ποσοστό παραγώγων για να αποζημιωθούν κάτι που αποτελεί ανοιχτή πρόκληση και κοροϊδία στους πυρόπληκτους αγροτοκτηνοτρόφους.

Ερωτάσθε κύριε περιφερειάρχη:

  • Θα απαιτήσετε την αλλαγή του πλαισίου αποζημιώσεων του ΕΛΓΑ ώστε να περιλαμβάνει όλες τις καταστροφές και ζημίες των αγροτοκτηνοτρόφων και αλιέων;
  • Τι ενέργειες προτίθεστε να κάνετε προκειμένου να αποζημιωθούν οι πληγέντες στο σύνολο των ζημιών από τις πυρκαγιές χωρίς όρους, προϋποθέσεις ή εξαιρέσεις;
  • Προτίθεστε να ζητήσετε έκτακτη επιχορήγηση για αποψιλώσεις, διάνοιξη αντιπυρικών ζωνών και μόνιμου προσωπικού που να εργάζεται κατά την χειμερινή περίοδο στα αντιπυρικά έργα;

Κέρκυρα 12/9/17                                                                                       Θ. Γουλής

Γ. Κορφιάτης

2η ΕΠΕΡΩΤΗΣΗ

για το Λιμάνι του Π. Αετού

προς τον κ. Περιφερειάρχη Ι.Ν.

Μετά από τρεις τετραετίες αναμονής και αφού αρκετές Περιφερειακές Αρχές και Κυβερνήσεις έχουν επενδύσει την υποσχεσιολογία τους στο θέμα, σήμερα το 2017, ο κάτοικος της Ιθάκης αλλά και ο επισκέπτης ταλαιπωρείται αφάνταστα για την προσέγγιση, την αναμονή αλλά και την επιβίβαση- αποβίβαση στο «Λιμάνι». Ανύπαρκτοι χώροι στάθμευσης οχημάτων, χώροι παραμονής επιβατών που ελάχιστα προστατεύουν από τις καιρικές συνθήκες χειμώνα – καλοκαίρι, και οι υποτυπώδεις συνθήκες ασφαλείας οχημάτων και επιβατών, καθιστούν Οδύσσεια το ταξίδι από και προς την Ιθάκη. Η υπομονή των κατοίκων έχει φθάσει στα όριά της. Εκατομμύρια από τις τσέπες του λαού έχουν χαθεί από αστοχίες, καθυστερήσεις και παρατυπίες που οφείλονται στο απαράδεκτο νομικό καθεστώς που ισχύει για τα Δημόσια Έργα όπου οι κατασκευαστικοί όμιλοι κάνουν κουμάντο για να αυξήσουν την κερδοφορία τους και που η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ το αφήνει ανέγγιχτο. Ερωτάσθε σε ποιες ενέργειες προτίθεσθε να προβείτε, ώστε άμεσα να ξεκινήσουν επιτέλους οι εργασίες κατασκευής, ενός σύγχρονου και ασφαλούς λιμανιού για τα πλοία και τους επιβάτες που θα ικανοποιεί τις λαϊκές ανάγκες και τις απαιτήσεις για την προσέγγιση πλοίων σ’ αυτό.

Κέρκυρα 12/9/17                                                                                       Θ. Γουλής

Γ. Κορφιάτης

3η ΕΠΕΡΩΤΗΣΗ

για τη βραχοπροστασία

προς τον κ. Περιφερειάρχη Ι.Ν.

Ο σεισμός του Νοέμβρη του 2015 επιδείνωσε την ήδη άσχημη κατάσταση που βρισκόταν το κεντρικό οδικό δίκτυο του νησιού, που οδηγεί στο Βόρειο τμήμα του, όπως και στο λιμάνι του Π. Αετού. Τεράστιοι όγκοι βράχων κρέμονται σχεδόν σε όλο το μήκος του –γεγονός που διαπιστώνεται από τον καθένα που θα επισκεφτεί το νησί– κάνει τη διαδρομή για τον οποιοδήποτε λίαν επικίνδυνη, και το γεγονός ότι δεν είχαμε ατύχημα τύπου Λευκάδας είναι καθαρά θέμα τύχης. Πληροφορηθήκαμε ότι σε προηγούμενή του συνεδρίαση το Περιφερειακό Συμβούλιο ψήφισε κονδύλι για την βραχοπροστασία, αίτημα που επί σειρά (επισήμων και ανεπίσημων) συναντήσεων καταθέταμε ως Λαϊκή Συσπείρωση, εκφράζοντας την αγωνία των κατοίκων του νησιού. Επειδή κάθε λεπτό που περνάει αυξάνεται ο κίνδυνος αποκόλλησης λόγω των κραδασμών των οχημάτων και η περίοδος των βροχών είναι κοντά, γεγονός που θα επιδεινώσει το πρόβλημα που άπτεται άμεσα της ασφάλειας των οχημάτων και ανθρώπων που διασχίζουν το οδικό δίκτυο, ερωτάσθε σε ποιες ενέργειες προτίθεσθε να προβείτε, για την άμεση έναρξη των εργασιών;

Κέρκυρα 12/9/17                                                                                       Θ. Γουλής

Γ. Κορφιάτης

4η ΕΠΕΡΩΤΗΣΗ

για το οδικό επαρχιακό δίκτυο και την πρόσβαση

στις παραλίες του νησιού

προς τον κ. Περιφερειάρχη Ι.Ν.

Σε άσχημη κατάσταση, ενώ σε πολλά σημεία γίνεται και επικίνδυνη, βρίσκεται το επαρχιακό οδικό δίκτυο που σε ένα μεγάλο κομμάτι του είναι κατασκευής ΜΟΜΑ από την δεκαετία του 1980. Λακκούβες ρηγματώσεις και εξογκώματα, σχεδόν σε όλο το μήκος δυσκολεύουν την οδήγηση, ιδιαιτέρως τη χειμερινή περίοδο, όταν όλα αυτά καθίστανται αόρατα λόγω των βροχών. Ακόμη και ενώ το νησί τη καλοκαιρινή περίοδο δέχεται μεγάλο αριθμών επισκεπτών, η πρόσβαση στις παραλίες του από ντόπιους και τουρίστες είναι προβληματική, αφού οι δρόμοι που οδηγούν σ’ αυτές είναι χωματόδρομοι (Μάρμακας – Καμίνια – Σχίνος). Το χειμώνα δε με τις βροχές παρασύρονται τα υλικά 3-Α αποκαλύπτονται βράχια, πραγματοποιούνται πρόχειρες επιστρώσεις με τα ίδια υλικά και αυτό συνεχίζεται όσο υπάρχουν πιστώσεις από το Δήμο ή την Περιφέρεια.

Ερωτάσθε σε ποιες ενέργειες προτίθεσθε να προβείτε, τόσο για την επισκευή των σημείων του δικτύου που χρειάζεται, όσο και για τη μελέτη και υλοποίηση ασφαλτόστρωσης των χωμάτινων δρόμων που οδηγούν σε παραλίες και άλλα αξιοθέατα του νησιού.

Κέρκυρα 12/9/17                                                                                       Θ. Γουλής

Γ. Κορφιάτης

5η ΕΠΕΡΩΤΗΣΗ

για τις αρχαιολογικές ανασκαφές

προς τον κ. Περιφερειάρχη Ι.Ν.

Είναι γεγονός ότι στον καπιταλισμό, οι αρχαιολογικοί θησαυροί αποτελούν πεδίο κερδοφορίας για το κεφάλαιο. Γι’ αυτό άλλωστε βασιλεύει η αρχαιοκαπηλία, η παράνομη κατακράτηση αρχαιολογικών θησαυρών σε χέρια νόμιμων ή παράνομων συλλεκτών. Η συστηματική κρατική υποχρηματοδότηση οδηγεί στην ελλειμματική επάνδρωση των αρχαιολογικών υπηρεσιών, στη διακοπή ανασκαφών, στην ελλιπή φύλαξη τους. Αυτά καθιστούν τους υπάρχοντες αρχαιολογικούς χώρους, αλλά και τους εν δυνάμει τέτοιους, λόγω ιστορίας χώρους, ευάλωτους σε αρχαιοκαπηλία. Η Ιθάκη είναι ένας τέτοιος τόπος που η κάθε είδους αρχαιολογική ανασκαφή, περνάει μέσα από τις συμπληγάδες συμφερόντων, προσωπικών εξυπηρετήσεων και επαφών αφημένη στη μοίρα της αφού λόγω μεγέθους δεν μπορεί να ανταγωνιστεί άλλους μνηστήρες της ιστορίας και του ονόματός της. Οι ανασκαφές που έγιναν τον προηγούμενο αιώνα εκτός του ότι φυγάδευσαν θησαυρούς στο εξωτερικό έμειναν ημιτελείς. Είναι προφανές για μας ότι οι αρχαιολογικοί θησαυροί αποτελούν λαϊκή περιουσία και ότι η γνώση και η μελέτη της ιστορίας του κάθε τόπου αποτελεί υποχρέωση και δικαίωμα κάθε εργαζόμενου στη πορεία της χειραφέτησής του. Ερωτάσθε σε ποιες ενέργειες προτίθεσθε να προβείτε για τη συνέχιση των ανασκαφών στο Αγ. Θανάση την συντήρηση και προστασία των ευρημάτων σε πρόσφατες και παλαιότερες ανασκαφές την επιστροφή όσων θησαυρών είναι σε άλλα μουσεία της χώρας αλλά και τι πρωτοβουλίες θα πάρετε ώστε να εκμεταλλευθείτε τον κατάλογο που έχει συντάξει ο σύλλογος Φιλομήρων σχετικά με τους αρχ. Θησαυρούς της Ιθάκης που βρίσκονται σε ξένα μουσεία η προσωπικές συλλογές προϊόντα αρχαιοκαπηλίας ώστε όλα τα αρχαιολογικά ευρήματα της Ιθάκης να συγκεντρωθούν στα 2 μουσεία του νησιού.

Κέρκυρα 12/9/17                                                                                       Θ. Γουλής

Γ. Κορφιάτης

Εισήγηση στη συνεδρίαση του Π.Σ.Ι.Ν. στις 16/9/17 στο θέμα «Βιολογικός καθαρισμός Ιθάκης»

Η επεξεργασία αστικών λυμάτων είναι προϋπόθεση, για την προστασία της ανθρώπινης υγείας και την ανάγκη αναβάθμισης του περιβάλλοντος, ιδιαίτερα σε παραθαλάσσιες περιοχές και νησιά όπου η δυνατότητα υποδοχής τους από το έδαφος ολοένα και μειώνεται. Παρατηρείται επίσης η απόρριψη λυμάτων σε πολλές περιπτώσεις στη θάλασσα με συνέπειες για το θαλάσσιο περιβάλλον που γίνονται πια μη αναστρέψιμες. Η νησιωτική Περιφέρειά μας αντιμετωπίζει το πρόβλημα σε αρκετά μεγάλο βαθμό.

Στην Ιθάκη η ανάγκη λειτουργίας βιολογικού καθαρισμού αστικών λυμάτων, έχει διαπιστωθεί εδώ και αρκετές δεκαετίες, από διαφορετικές δημοτικές και περιφερειακές αρχές και έχει αποτελέσει θέμα υποσχεσιολογίας αλλά και διαφωνιών όσον αφορά κυρίως στη χωροθέτηση.

Από τη άλλη ο μικρός πληθυσμός άρα και ο μικρός αριθμός των νοικοκυριών που θα χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες του εργοστασίου, καθιστά το έργο όχι έργο πρώτης επιλεξιμότητας, στο βαθμό που κριτήριο ακόμα και στις δημοτικές υπηρεσίες το κέρδος και η ανταποδοτικότητα. Ανταποδοτικότητα που σε πολλές περιπτώσεις έρχεται σε αντίθεση και αντιπαράθεση με την δημόσια υγεία.

Δεν είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε περισσότερα για την πορεία του έργου και της ενέργειες από την πλευρά της Περιφέρειας τόσο της σημερινής αλλά και της προηγούμενης η ανυπαρξία πάντως οργανωμένης προσπάθειας στη κατεύθυνση αυτή (ένταξη σε προγράμματα χρηματοδότησης) αποδεικνύει αν όχι την αδιαφορία τουλάχιστον όχι το ενδιαφέρον.

Αφού η επιστήμη και η τεχνογνωσία έχει καταγράψει και στο τομέα αυτό πολλά βήματα, είναι παράλογο να μην ικανοποιούνται οι λαϊκές ανάγκες και στην προστασία της δημόσιας υγείας και του περιβάλλοντος, ιδιαίτερα των λαϊκών στρωμάτων αφού το κόστος κατασκευής οικιακών δεξαμενών συγκέντρωσης λυμάτων (στεγανοί βόθροι) ανεβάζει το κόστος της κατασκευής οικίας σε μη διαχειρίσιμα ύψη.

Από τα παραπάνω προκύπτει η αδήριτη ανάγκη της λειτουργίας βιολογικού καθαρισμού στην Ιθάκη στα επόμενα χρόνια.

 

Προτείνουμε στο περιφερειακό συμβούλιο να αποφασίσει για την κατασκευή και λειτουργία του βιολογικού καθαρισμού επεξεργασίας αστικών λυμάτων της Ιθάκης με πλήρη χρηματοδότηση από την περιφέρεια μέσω του ΕΣΠΑ 2014-2020 ή διασυνοριακών προγραμμάτων. Εννοείται ότι πρέπει να υπάρξει σταθερή συνεργασία με το Δήμο Ιθάκης.

Κέρκυρα 12/9/17                                                                                                          Θ. Γουλής

Γ. Κορφιάτης

Εισήγηση στη συνεδρίαση του Π.Σ.Ι.Ν. στις 16/9/17 στο θέμα «Ακτοπλοϊκή σύνδεση Ιθάκης Σάμης με την Πάτρα»

Εδώ και ένα περίπου χρόνο, από τα τέλη του Σεπτέμβρη της περασμένης χρονιάς, διακόπηκε επ’ αόριστον το δρομολόγιο Ιθάκη – Σάμη – Πάτρα και αντίστροφα, από την εταιρεία που εκτελούσε τότε το δρομολόγιο «LEVANTE FERRIES». Ήταν το τελευταίο επεισόδιο, σε μια ιστορία που ταλαιπωρεί το λαό της Ιθάκης εδώ και μια δεκαπενταετία. Αλλαγές δρομολογίων, αλλαγές λιμένων προσέγγισης, αυξήσεις εισιτηρίων, μειώσεις πληρωμάτων αλλαγές στην ηλικία των πλοίων και τέλος δεν έχει ο κατάλογος. Υπουργοί Ναυτιλίας, αλλά και τοπικοί άρχοντες Δήμαρχοι – Νομάρχες και Περιφερειάρχες αποδέχτηκαν για να μη πούμε ότι έβαλαν πλάτη στις αξιώσεις των εφοπλιστών.

Οι παραπάνω επιπτώσεις στην ακτοπλοΐα, είναι τα αποτελέσματα της σταδιακής απελευθέρωσης των θαλάσσιων συγκοινωνιών και των κινήτρων που έδωσε στους εφοπλιστές η εφαρμογή του αντιλαϊκού κανονισμού 3577/1992 της ΕΕ με το νόμο 2932/2001 του ΠΑΣΟΚ με τη σύμφωνη γνώμη της ΝΔ και του τότε ΣΥΝ. Εκτός αυτού δεκάδες εκατομμύρια χαρίστηκαν στους πλοιοκτήτες με τη μορφή επιδοτήσεων.

Η Ιθάκη βιώνει το δικό της Γολγοθά. Ιδιαίτερα τους χειμερινούς μήνες, που κλείνει η εισροή τουριστών απομονώνεται από στεριά και θάλασσα με μηδέν έως ένα δρομολόγιο. Το ταξίδι στην Πάτρα ή την Αθήνα ειδικά γι αυτούς που δεν έχουν αυτοκίνητο, γίνεται ημερήσιο αφού δεν υπάρχει λεωφορειακή γραμμή που να συνδέει απ ευθείας τον Αστακό με αυτές. Έτσι εκτός από το κόστος που ανεβαίνει στα ύψη αφού πολλές φορές αναγκάζεται ο επιβάτης να ναυλώσει Ταξί γίνεται και επικίνδυνο για τα άτομα μεγάλης ηλικίας που αναγκάζονται να αλλάξουν πολλά συγκοινωνιακά μέσα, χωρίς να έχουν δυνατότητα επιλογής.

Το δρομολόγιο Ιθάκη – Σάμη δεν καλύπτεται με λεωφορείο για Αργοστόλι, γεγονός που αυξάνει το κόστος και δεν εξασφαλίζει πολλές φορές την απρόσκοπτη διεκπεραίωση των υποχρεώσεων των επιβατών. Σας θυμίζουμε ότι μια σειρά υπηρεσίες με την εκκωφαντική σιωπή της Περιφέρειας έχουν φύγει από την Ιθάκη (υπηρεσίες διοικητικές ΔΕΗ – ΟΤΕ, ειρηνοδικείο, εφορία, υποστελέχωση του Κ.Υ.).

Οι διαβεβαιώσεις του ΣΥΡΙΖΑ και της βουλευτού του, του Περιφερειάρχη και όσων άλλων εκλέχτηκαν κάτω από τη σημαία της «κυβερνώσας Αριστεράς» αποδείχθηκαν φρούδες ελπίδες. Η επαναλειτουργία της γραμμής Ιθάκη – Σάμη – Πάτρα, είναι αδήριτη ανάγκη, ειδικά για το λαό της Ιθάκης και της Κεφαλονιάς σε καθημερινή βάση με πλοίο σύγχρονο και ασφαλές, με φτηνό εισιτήριο, με πλήρη σύνθεση πληρώματος και εργασιακές συνθήκες τέτοιες που θα καθιστούν το ταξίδι ασφαλές για όλους.

Η αντιμετώπιση των οξυμένων προβλημάτων των εργαζομένων, των λαϊκών στρωμάτων άρα και του συγκοινωνιακού σαν τέτοιο απαιτούν ριζικές αλλαγές. Απαιτούν ανάπτυξη που θα έχει κριτήριο την ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών και όχι το κέρδος των εφοπλιστών. Γι’ αυτό απαιτείται ο λαός να παλέψει για έναν αποκλειστικά δημόσιο φορέα ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών που θα καλύπτει σταθερά, με ασφάλεια και φτηνό εισιτήριο όλες τις θαλάσσιες συγκοινωνίες. Σ’ αυτή τη κατεύθυνση μπορεί και το Περιφερειακό Συμβούλιο να αναδείξει, να βάλει σε πρώτη προτεραιότητα και να παλέψει για να λυθεί το συγκοινωνιακό πρόβλημα της Ιθάκης και της Σάμης με την Πάτρα.

Κέρκυρα 12/9/17                                                                                                          Θ. Γουλής